תמורת בצע כסף

חוליית נוכלים ביטלו דו"חות לנהגים ונעצרו

חולייה מתוחכמת הצליחה להביא לביטולם של מאות דו"חות אותם הסבו על נהגים תמימים תמורת תשלום. לאחר חקירה סמויה שארכה כמה חודשים נעצרו חברי החולייה (משטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)

במסגרת המאבק המתמשך בעבירות הונאה הובילה משטרת ישראל במשך מספר חודשים חקירה סמויה. היום הותר לפרסום כי משטרת ישראל עצרה הבוקר (רביעי) חברי כנופיה שעסקה בזיוף ומרמה של מאות מסמכים בצורה מתוחכמת ובהיקף של מאות אלפי שקלים, כשהם דואגים להסב במרמה מאות דו"חות תנועה תוך ניתוב כספי הדוחות לכיסם על חשבון האזרח הנורמטיבי משלם המיסים ותוך דלדול הקופה הציבורית.

במהלך החודשים האחרונים התנהלה חקירה סמויה, ראשונה מסוגה במשטרת ישראל. החקירה התנהלה במידור מירבי תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, נגד כנופיה שפעלה מהארץ ומחו"ל, אשר עסקה בהסבת דו"חות תעבורה, תוך מרמה וזיוף מסמכים באמצעות אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות פיקטיביות בנסיבות מחמירות.

במסגרת פעילותם הפלילית של חברי הכנופיה, הצליחו להשיג במרמה את פרטיהם של מאות אזרחים ולהסב על שמם דו"חות תעבורה ודוחות חנייה השייכים לנהגים אחרים, תוך דרישת תשלום עבור "השירות" אותו העניקו בהיקף של מאות אלפי שקלים, ובתוך כך הביאו להרשעות תעבורה חמורות לאזרחים תמימים.

הפרסומות שהפיצה החולייה

במהלך החקירה נחקרו למעלה מ-180 מעורבים וקורבנות עבירה, אשר המחישו את מימדי היקף הפשיעה.
תוך כדי ניהול החקירה ומעקב והתחקות אחר פעילותם הפלילית נחשף, כי אותה כנופיה קשורה לפרשיית פשיעה נוספת של מרמה. בפרשייה זו מדובר על קורבנות אשר חיפשו עבודה כסבלים ומשכורתם הועברה לחברי הכנופיה בצורה מתוחכמת תוך עושק של אזרחים נורמטיבים.

הבוקר, עם המעבר לשלב החקירה הגלויה, עצרו בלשי וחוקרי היחידה המרכזית של אגף התנועה ובלשי וחוקרי מפלג הונאה של מחוז ת''א בשיתוף שירות בתי הסוהר, את החשוד המרכזי בפרשיה: אסיר פעיל יליד 1977 תושב צפון הארץ, המרצה עונש מאסר ארוך בגין עבירות מרמה והונאה בנסיבות דומות.

על פי החשד, פעל האסיר וניהל את פעילותו הפלילית מתוך כותלי בית הכלא באופן שיטתי ומתוחכם. בנוסף נעצרה חשודה נוספת תושבת מרכז הארץ ילידת 1959 במעורבות בפרשייה, וצפויים מעצרים נוספים.

החשודים יובאו לדיון בהארכת מעצרם ביום ה' 26.4.18 בשעות הבוקר, בבית משפט השלום ת"א, בפני שופט תורן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר