נזק כבד

מאות טונות חציר וכותנה עלו באש בצפון

מאות טונות חציר וכותנה עלו באש בקיבוץ אילון שבגליל המערבי. עדיין לא ברור מה גרם לשריפה שגרמה לנזק הגדול לקיבוץ ובכוחות הכיבוי בודקים אפשרות של פגיעת ברק (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות כבאות והצלה תחנת זבולון)

פגעי מזג האוויר או הצתה מכוונת? לכל הפחות 400 טונות חציר, קש וכותנה, נשרפו לפנות בוקר (חמישי) בדליקה שפרצה במתבן ענק בקיבוץ אילון בגליל המערבי. חמישה צוותי כיבוי בסיוע כוחות מקומיים פעלו במקום והשתלטו על האש, אולם פעולות הכיבוי יימשכו עוד שעות ארוכות לנוכח החומרים הדליקים. חוקר שריפות החל בחקירת נסיבות השריפה, ובין השאר נבדקת האפשרות כי מדובר בפגיעת ברק. מחיר טון מספוא עשוי לנוע בין 600 ל-750 שקלים.

השריפה פרצה מעט לפני השעה 4:00 במתבן ענק המכיל קרוב ל-1,200 טונות מספוא. אנשי הכיבוי החלו בהתזת מים על השריפה ובמקביל הזעיקו את מכבי האש. מפקד המשמרת מתחנת זבולון של כיבוי האש, רס"ר חזי מוצפי, אמר כי במקום פעלו חמישה צוותי כיבוי מהתחנה, בסיוע שני שופלים של הקיבוץ. "מדובר בכמות גדולה מאוד של חומר בעירה, קרוב ל-400 טונות, ומלבד פעולות הכיבוי המיידיות ביצענו פעולות למנוע את התפשטות האש לכיוון שאר חלקי המתבן", אמר.

דוברות כבאות והצלה תחנת זבולון

לדבריו, מאחר שהמספוא מאוחסן תחת גג, הגשם אינו מסייע בפעולות הכיבוי, מה גם שמדובר בכמות גדולה מאוד של חומר בעירה. השיטה לכיבוי החומר הבוער היא פיזור של ה"באלות" (חבילות החציר והקש) וחשיפתן על ידי הטרקטורים, ואז כיבוי האש באמצעות זרנוקים. למקום הוזעק גם באגר של המועצה, שיסייע בחשיפת החבילות הבוערות.

במקביל, הגיע הבוקר לאתר חוקר שריפות של שירותי הכיבוי, בכדי לקבוע כיצד פרצה האש. במקום אין מערכת חשמל, כך שברור שלא מדובר בקצר חשמלי - אחד מהסיבות הנפוצות ביותר לשריפות. תיבדק האפשרות לאור מזג האוויר הסוער שברק פגע במתבן וגרם לשריפה, וכן ייבדק חשד להצתה, כפי שהיה בשבוע שעבר במתבן בקיבוץ כיסופים בדרום. "למרבה הצער באזור אין מצלמות אבטחה, שצילומים מהם היו יכולים לשפוך אור על נסיבות האירוע", אמר רס"ר מוצפי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר