בעקבות הבעל המעגן

הרב הראשי תוקף: בית הדין מקבל החלטות תמורת כסף

בית דין 'שערי משפט' במונסי ארה"ב, ביטל פסק של בתי הדין בארץ בעניינו של סרבן גט מוכר, והביא את הרב הראשי, הגר"ד לאו, לצאת נגדו במכתב חמור בו הוא מאשים אותו בקבלת שוחד (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הגאון הרב דוד לאו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

בית משפט בהולנד חייב את סרבן הגט צבי ה. פ. לתת גט לאשתו העגונה על סמך מכתבו של הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו. כבר לפני כשנתיים הוציא בית הדין האזורי בתל אביב פסק דין בו הוא מחייב את הבעל המעגן לתת גט לאשתו. לאחר בדיקה מקיפה על מעשיו של הנתבע, והכרזה עליו כעל סרבן גט המוחרם על ידי בית הדין. כשפסק התביעה יצא נגדו ברח הסרבן מהארץ והשתקע במיאמי ארה"ב.

פסק הדין המקורי
המשך פסק הדין
תוך כדי שהותו במיאמי, קשר הבעל קשר עם בית הדין 'שערי משפט' במונסי, והצליח להוציא מהם פסק דין שמבטל באופן גורף את כל ההחלטות שהתקבלו בעניינו בבית הדין בתל אביב. הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו של חבר בית הדין הגדול ומי שבעוד מספר חודשים יהפוך לנשיא בית הדין הגדול הוציא מכתב חריג בתקיפותו לרב נחמיה רוטנברג מרבני העיר וינה שנרתם לסייע לעגונה, בו הוא תוקף את הבעל המעגן ואת בית הדין שערי משפט במונסי על החלטתם התמוהה לבטל את פסקי הדין שהתקבלו על ידי בית הדין בישראל.
במכתב החמור מכנה הרב לאו את בית הדין כקיבוץ אנשים אשר מלבד הנייר בו כתוב כי הם בית דין, אין בינם לבין התואר הנ"ל כלום וכי הם ידועים ככאלה שפוסקים את פסיקותיהם ללא צורך בבדיקה וחקירה אלא רק עבור תמורה נאותה.
במכתב תוקף הרב הראשי את הבעל המעגן ומאשים אותו בכך שכל סירובו לתת גט הוא בשל רצונו הפסול לסחוט כספים מהאישה שכל רצונה להשתחרר מחבלי הנישואין.
פסק הדין של בי"ד במונסי
כאמור, בצעד יוצא דופן הצליח עו"ד יהודי להוציא צו בית משפט, על ידי בית משפט בהולנד שם מתגוררת אחות הבעל, צו המחייב את המעגן לשחרר את האישה מכבלי עגינותה. את ההחלטה קיבל בית המשפט לאור פסיקת בית הדין בתל אביב בצירוף מכתבו של הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו.
מהמכתב המאשים של הרב הראשי
'כיכר השבת' שוחח עם דיין בית הדין 'שערי משפט' שהגיב לדבריו של הרב הראשי ואמר: "כולם יודעים שהבית דין שלי הוא אמיתי ושאני לא מבזבז את הזמן. הסרבן דפק אצלי בדלת ואמרתי לו שאני לא רוצה לשמוע רק אותו אלא את שני הצדדים. הוא שלח אליי את המסמך שיצא מהבית דין בתל אביב שחייב אותו לתת גט, קראתי את כל הטענות והראיות נגדו והגעתי למסקנה שעל פי ההלכה הוא לא חייב לתת גט. יש כללים ברורים ואי אפשר להמציא על כל אחד שהוא חייב לתת גט. לא קיבלתי ממנו כסף ואני לא מבין איך אפשר לומר עליי שלקחתי כסף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר