תגידו "בבקשה"

העוזרת החכמה של אמזון מנסה להפוך את הילדים למנומסים יותר

בתחילת השנה פרסמה חברת המחקר צ'ילדוויז דו"ח לפיו ילדים שגדלים עם אלכסה, העוזרת החכמה של אמזון, עשויים להיות תוקפניים יותר . כעת מגיעה התגובה של החברה: שינוי משמעותי במערכת (חינוך ילדים)

ג'ודי לוין גרוס | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Jared Sluyter / Unsplash)

אלכסה, שירות העוזרת הקולית של ענקית האינטרנט אמזון, מנסה כעת לעודד ילדים לומר "בבקשה" ו"תודה" כשהם שולחים אליה פקודות קוליות. הפונקציה החדשה שנכנסה לשירות, מכילה גם אופציות נוספות שיהיו נתונות לשליטת ההורים, ויאפשרו להם לחסוך שירותים שהם לא רוצים שילדיהם יתקלו בהם.

חברת המחקר צ'ילדוויז פרסמה בתחילת השנה דו"ח מיוחד שהזהיר כי ילדים שגדלים לצד העוזרת הקולית של אמזון, כמו גם עוזרות קוליות אחרות, למשל של גוגל, עשויים להיות תוקפניים יותר ביחסים מול בני אדם בגילאים מאוחרים יותר.

ילדים בפרסומת של אלקסה (יח"צ)

מנהל המחקר סיימון לגט אמר ל-BBC כי "שמנו לב שאף אחד מהילדים שדיברנו איתם לא השתמש במילים "בבקשה" או "תודה" כשהם דיברו עם העוזרת הקולית במכשיר החכם שלהם. כעת כאמור, הודיעה אלכסה כי תשדרג את התוכנה, כך שתכניס מילים נימוסיות לילדים ותרגיל אותם להשתמש בהם.

איך זה יעבוד? במידה וילד ישאל את העוזרת הקולית "מה יהיה מזג האוויר היום?", אלקסה תענה לו את התשובה המבוקשת, אולם תוסיף שורה קטנה קודם לכן: "תודה לך ששאלת כל כך יפה". בעבר הוצע לנקוט בצעד יותר דרמטי, ולתכנת את העוזרת הקולית כך שהיא תמלא פקודות רק אם הן יכללו את המילה "בבקשה", אולם באמזון דחו את הרעיון.

אלכסה של אמזון (יח"צ)

"דיברנו עם מומחים במהלך בניית התכונה הזו, הם אמרו שחיזוק חיובי הוא הדרך הטובה ביותר לעשות את זה כמו שצריך, ולא בענישה. המומחים גילו ששיטת ה-'לא תקבל את מה שאתה רוצה אם לא תגיד בבקשה" לא תעבוד מול ילדים" אמרו בחברה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר