אותרה גופת הנעדרת

האסון הנורא בנחל צפית: אלו שמות הקרבנות הצעירים

הותרו לפרסום שמותיהם של חלק מתלמידי המכינה הקדם-צבאית שנספו היום באסון ההיסחפות בנחל צפית בערבה, שעלה על גדותיו מהגשמים העזים וגרם למות 9 נערות ונער אחד (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"א באייר תשע"ח | 26.04.18
אלה, צור ויעל ז"ל, שלושה מהתלמידים ההרוגים, והחילוץ בזירת האסון (צילומים משפחתיים / Maor Kinsbursky/Flash90)

בשעת לילה, עמוק אל תוך החשיכה, אותרה הנעדרת האחרונה שנסחפה עם שאר תלמידי המכינה בנחל צפית שבערבה, כשהיא ללא רוח חיים. בכך עלה לעשרה מספר ההרוגים באסון הקשה.

שמותיהם של שבעה מעשרת הנערים שנהרגו בשיטפון שאירע הותרו הערב (חמישי) לפרסום: צור אלפי (17) ממזכרת בתיה, אלה רבקה אור (18) ממעלה אדומים, יעל סדן מירושלים, רומי כהן מהמושב מאור, אגם לוי מהמושב חרות, מעיין ברהום מירושלים ושני שמיר משוהם.

צור, תלמיד כיתה י"ב בתיכון רבין במזכרת בתיה, התקבל למכינה הקדם-צבאית 'בני ציון' בתל אביב, מטעמה יצא הטיול בן היומיים שהסתיים באסון, והיה אמור להתחיל ללמוד בה בשנה הבאה. ראש מועצת מזכרת בתיה, מאיר דהן, סיפר עליו ל-ynet: "הוא היה ילד מקסים, ספורטאי, רק לפני שלושה שבועות כיכב על הבמה בהופעות של מגמת התיאטרון. ילד ערכי, הומניסט, חברותי, ששאף להיות מחנך".

תלמידי השכבה של צור, והוריהם, התכנסו הערב בבית הספר, כדי לקבל תמיכה נפשית מגורמים מקצועיים: "זה יישוב קטן, קהילתי, שכולם בו מכירים את כולם. אנחנו פה עם פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ועם כל מה שצריך כדי לתת לילדים תמיכה. לא התכוונו שהם יחוו את זה בגיל כל כך צעיר אבל הם חווים את זה", תיאר דהן.

צור אלפי (צילום משפחתי)

אלה אור, היא תלמידת תיכון אמי"ת במעלה אדומים, בת לשרית - מנהלת בית הספר היסודי 'נופי הסלע'. חמשת אחיה כתבו עליה הערב: "היא הייתה הילדה הקטנה של משפחתנו משפחת אור. האחרונה בשרשרת... הפרח הכי יפה, תמיד איכפתית, תמיד אופטימית, האחות הכי מוכשרת והכי מוצלחת במשפחה!".

"הילדה האנרגטית ומלאת שמחת חיים נקטפה לנו בטרם עת במקום שהכי אהבה, בטיול בחיק הטבע", כתבו האחים השכולים בכאב.

זירת האסון בערבה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

מנהלת בית ספרה של אלה, ברנדה פראוור הורביץ, סיפרה עליה: "אלה הייתה מהטובות שבתלמידות, ילדה עם ראש גדול שהיתה נכונה תמיד לעזור ולעשות למען האחר. אלה שילבה בין אהבת הארץ ואהבת עם ישראל מתוך אמונה גדולה בקב"ה. אחד הדברים שהיו חשובים לה ביותר הוא אחדות עם ישראל ולכן היא בחרה ללכת למכינה מעורבת בשנה הבאה. אנחנו כואבים ומבקשים לחבק את המשפחה הנפלאה".

אלה רבקה אור

בשונה מאלפי ואור, יעל סדן כבר נמנתה על חניכי המכינה הקדם צבאית. בתיכון הישראלי למדעים ולאומנויות בירושלים, בה למדה בשנה שעברה, היו המומים כששמעו את הבשורה הקשה: "היא הייתה ילדה חייכנית, עם חוש הומור, כוריאוגרפית מוכשרת, תמיד היה כיף להיות לידה", סיפרה המורה שלה, ליאן יפה זיגלפד.

בבוקר יום שישי, הותרו שני שמות נוספים לפרסום, גלי בללי ועדי רענן.

צור אלפי יובא למנוחות מחר בבית העלמין במזכרת בתיה, מועדי הלוויותיהם של שאר הקרבנות הצעירים טרם פורסמו.

רומי כהן (צילום משפחתי)
אגם לוי (צילום משפחתי)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר