צפו בתיעוד הנדיר

הגרב"ד פוברסקי לבכירי המודיעין: "אנחנו לא משתמטים"

באופן חריג פרש ראש ישיבת פוניבז' הגאון הרב ברוך דב פוברסקי את משנתו בנוגע לגיוס בני הישיבות וליחס החרדי למדינה לבכירי מערך המודיעין שהגיעו לביקור מיוחד בעיר בני ברק (חדשות חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בכירים רמי דרג ממערך המודיעין במשרד רוה"מ ערכו אמש (חמישי) סיור בעיר בני ברק. אל הסיור התלווה הרב חנוך רוגוזינסקי ומנדי כץ והוא כלל ביקור אצל ראש ישיבת פוניב'ז וחבר מועצת גדולי התורה הגרב״ד פוברסקי ופגישות עם גורמי השפעה שונים.

מטרת הביקור אשר נערך ע"י עיתונאי 'כיכר השבת' ישראל כהן, היא להנגיש ולהסביר את עקרונות המגזר והיכרות כללית עם העולם החרדי. הבכירים אף סיירו במאפיית ויז’ניץ וטעמו ממטעמי השבת ואוכל יהודי.

שיאו של הביקור היה במעונו של הגאון הגדול רבי ברוך דב פוברסקי שם שמעו הבכירים הביטחוניים את השקפת העולם החרדית על עולם התורה והישיבות.

באורח נדיר הסביר ראש ישיבת פונוביז׳ מדוע החרדים אינם משתמטים וכן את היחס הנכון כלפי המדינה הציונית. הבכירים יצאו לאחר השיחה כשהם מופתעים מחוכמתו של הרב, מבהירות דבריו ומעמדתו הברורה והנחרצת שעשתה סדר בהשקפת היהדות החרדית.

"למה מצליחים? אומרים ניסים ניסים. כי יש תורה. אז אנחנו לא משתמטים. אנחנו עובדים בצורה אחרת. יש חיל הים ויש גם את גלי צה״ל, לפיד היה שם. הוא לא משתמט, למה? הוא עובד קשה. הוא יושב במשרד וצוחק ועושה בדיחות. אני שואל אתכם, הוא עובד ואני לא עובד?", תהה ראש הישיבה.

"אנחנו עובדים 24 שעות. בואו לישיבה בשעה 1 בלילה ותראו בחורים יושבים ולומדים. כבר פעם הציעו לאדם חילוני בוא תנסה חודש אחד להיות בישיבה, הוו אחרי יומיים ברח ואמר זה לא בשבילי. אז אנחנו משתמטים? אנחנו עובדים קשה מאוד. ואנחנו מרגישים ויודעים את זה שהמדינה מתקיימת בזכות התורה", אמר הרב נרגשות.

"לא אומר שלא צריך גם צבא, התורה אומרת שאל יש מלחמה צריך להילחם. אבל זה כאן וזה כאן. יגידו נתניהו משתמט? הוא לא יורה. אבל הוא עובד קשה יותר מכולם. אין לו יום ואין לו לילה. הקבינט. הוא כן היה בצבא בסיירת אבל העול עליו", אמר הגרב"ד פוברסקי. והוסיף, "צריך לשמור על תלמידי הישיבות. להעריך אותם. לא לסגור, אוי ואבוי יהיה לנו אם זה ייפסק ייחרב העולם".

בשלב זה נשאל ראש הישיבה על ידי אחד המשתתפים: הרב בני הישיבה הם בעד המדינה?

ראש הישיבה הגרבד פוברסקי השיב: "זה עוד שאלה, עכשיו אתה עושה פוליטיקה. בית המקדש חרב בגלל החטאים, מפני חטאינו גלינו מארצינו. יצאנו לגלות ואנחנו מתפללים שנחזור ותחזינה ענינו בשובך לציון ברחמים, תהיה התעוררות של תשובה. הוא חזר? עוד לא. בא הרצל חוזה המדינה ועשה מדינה. קיבלת רשות? שאלת את בורא עולם? הוא מצפצף עליו ועושה מדינה. אז אתה עושה מדינת ישראל או אוגנדה", תהה ראש הישיבה.

"אז מה אתה שואל? אם אנחנו בעד המדינה. ברוך השם מבחינה גשמית טוב כאן בישראל. אבל באמריקה יותר טוב, שם פחות מסוכן. כאן יש יריות. היום יש הרבה יורדים למה להם לשבת בישראל. הפרנסה קשה נסעו לאמריקה נהיו מיליונרים. אני לא אסע לאמריקה. אני רוצה להיות בארץ. בארץ אבל בגלות כמו שהרבי מסאטמר אמר. איזה שלטון? אנחנו מחכים למשיח", סיכם הגרב"ד פוברסקי.

אמריקה יותר טוב. רוסיה אנחנו לא רוצים, סוריה לא שם זה רשעים חיות צמאי דם אבל אמריקה למה לא.
אנחנו בעד ארץ ישראל אבל היום מה שיש כאן שלטון של יהודי זה לא השלטון שהשם בחר הכל צריך להיות בשליחות השם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר