עשרה הרוגים

המדריכה באסון השיטפון טוענת: 'ביקשתי לבטל את הטיול'

המדירה ממכינת 'בני עציון', ששוחררה למעצר בית, טוענת כי יממה קודם האסון, אסון בו נהרגו 10 נערים, היא התריעה וביקשה לבטל את הטיול • הוארך מעצרם של מנהל המכינה והמדריך (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
זירת האסון (צילום: דוברות זק"א)

יומיים לאחר האסון הקשה בשיטפון בנחל צפית, אסון בו נהרגו עשרה בני נוער, טוענת המדריכה ממכינת בני ציון ששוחררה בערב שבת למעצר בית, כי התריעה וביקשה לבטל את הטיול.

במהלך החקירה, המנוהלת על ידי צוות מיוחד בראשות ניצב משנה יוסי תורג'מן, עולה כי היא ביקשה לבטל את הטיול ואף התריעה על האפשרות שיהיו שיטפונות.

יתרה מזו, המדריכה אף שיתפה בחששותיה את אביה, סגן מפקד יחידת החילוץ ערבה שהוקפצה לאזור האסון. בסיום חקירתה היא שוחררה למעצר בית משום שהחקירה העלתה שהאחריות שלה לאסון הכבד פחותה מזו של המדריך השני ומנהל המכינה.

בתוך כך, בערב שבת הוארך בחמישה ימים מעצרם של ראש מכינת בני ציון בתל אביב, יובל כאהן, ושל המדריך אביב ברדיצ'ב.

שופט בית משפט השלום בבאר שבע, איתי גונן ברסלר מבית משפט השלום בבאר שבע החליט להאריך את מעצרם מחשש לשיבוש חקירה.

עו"ד נתי שמחוני וטל שחף ייצגו את כאהן: "צריך לזכור כי מדובר פה במפעל חיים של 50 מכינות קדם צבאיות חילוניות ודתיות. מפעל בעל ערך חשוב למדינת ישראל. האירוע הוא אירוע קשה. מחובתה של המשטרה ורשויות האכיפה לברר עד תום את הנושא ולהגיע לחקר האמת. אבל לא ראוי ולא נכון לחרוץ את דינם. הם שפכו ושופכים את נשמתם בחקירה. לא צריך לשפוט אותם בכיכר העיר. זה רגע לא פשוט לכולם".

עו"ד ציון אמיר,סנגורו של ברדיצ'ב אמר: "אפשר קצת להכיר מחקירה שנמשכה כמה שעות לאורך הלילה במי מדובר - אדם ערכי מאוד שבא מסביבה ערכית. יש פה צער גדול מאוד על כל ההתרחשות. בחצות הלילה הוא אפילו לא הבין למה צריך התייעצות משפטית, ואמר 'יש אנשים שמתו, אני לא צריך לעסוק בכך'. זה לא איש שמשבש חקירה אלא עוזר לחקירה. כל מה שיכול ייעשה למען החקירה. אלה לא אנשים שמסתתרים מאחורי זכות השתיקה או כל זכות אחרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר