הקרב בבית שמש • פרסום ראשון

ח"כ אורי מקלב ינהל את המו"מ; 'דגל' תציג רשימת דרישות

'דגל התורה' מסתערת על המו"מ מול משה אבוטבול בקרב בבית שמש ומציבה בראש הצוות את ח"כ אורי מקלב • "כיכר השבת" עם רשימת הדרישות של המפלגה הליטאית - מהחינוך ועד הרב (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אבוטבול ומקלב. ארכיון (צילום: יעקב לדרמן - פלאש 90)

פרסום ראשון: רגע לפני שבש"ס וב'דגל התורה' מתיישבים למשא ומתן לקראת הבחירות לראשות העיר בית שמש, 'כיכר השבת' חושף מי ינהל את המו"מ מטעם 'דגל התורה' ומה הן דרישות המפלגה.

ההכרעה של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי להיכנס למו"מ מול ראש העיר משה אבוטבול הביאה לרגיעה בפוליטיקה המקומית לצד דריכות ותקווה להצלחת המו"מ.

ל'כיכר השבת' נודע כי למרות מושב הקיץ שייפתח מחר, המו"מ בין דגל התורה לאבוטבול יחל כבר בימים הקרובים. בתנועה שואפים למצות את התהליך בתוך שבועיים על מנת לדעת לאן מועדות פניה של התנועה, כך שבמידה והמו"מ ייכשל, תחזור 'דגל' לרבנים לקבלת הכרעה האם לרוץ עם מועמד עצמאי.

הדמות המרכזית שתנהל את המו"מ מטעם 'דגל' מול ראש העיר אבוטבול הוא ח"כ אורי מקלב, כשבתווך ניצבים ח"כ משה גפני ומנהל המחלקה המוניציפאלית מנחם שפירא.

את המו"מ מהצד השני ינהל ראש העיר משה אבוטבול שסגר בעצמו עם 'הליכוד' וקהילות נוספות שהודיעו כי יתמכו בו לראשות העיר.

ל'כיכר השבת' נודע כי יו"ר ש"ס אריה דרעי יהיה מעורב במו"מ לפחות בדרישה להתחייבות מצד ש"ס לא להתמודד לראשות בבחירות הבאות. ב'דגל התורה' לא יסתפקו בהתחייבות מצד אבוטבול שלא להתמודד שוב בעוד חמש שנים ויבקשו את חתימתו של יו"ר ש"ס דרעי.

הדרישה הנפיצה ביותר של 'דגל התורה' היא קבלת תיק החינוך, כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת'. תיק החינוך נמצא בידיים של ישעיהו ארנרייך נציג הסיעה המרכזית (אגודת ישראל) והקרב על התיק יהיה לא קל.

בתנועה הליטאית ידרשו, בנוסף, להשאיר את התיקים הקיימים בידי הנציגים: תכנון ובניה בידיו של משה מונטג, התחבורה פלוס סגנות בשכר אצל שמוליק גרינברג. בנוסף, ידרשו בתנועה את תפקיד ממלא מקום ראש העיר היוקרתי וכן שליטה במועצה הדתית. בכמו כן ידרשו במפלגה התחייבות לקבוע את הטון באשר לרב העיר הבא, לקראת הבחירות הצפויות לרב העיר שנדחו בהוראת בית המשפט.

מפלגת 'שלומי אמונים' המחזיקה כיום בשני מנדטים צפויה ככה"נ לשמור על כוחה בבחירות הבאות. במפלגה באים למו"מ יחד עם 'דגל התורה'. ל'כיכר השבת' נודע כי במפלגה ידרשו לכל הפחות רוטציה עם אגודת ישראל בתפקיד הסגן בשכר שיתווסף לעיר בית שמש מכורח התרבות תושבי העיר.

גורמים פוליטיים בעיר מציינים כי "לא מן הנמנע כי בכירים ב'דגל התורה' וב'שלומי אמונים' ינסו להכשיל את המשא ומתן הרגיש בלאו הכי. לראש העיר צפויה עבודה לא קלה מול צוות המו"מ עד להשלמתו והכרזתם על תמיכה בו לראשות העיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר