גנב נשק מבסיס צבאי כדי לממן טיפולים לאחותו הקטנה

עצוב ומסוכן: שלושה רובי M-16 נגנבו מבסיס בצפון הארץ ונמכרו לעבריינים ידועים. סיבת הגניבה: צורך לממן טיפולים רפואיים לאחותו של הגנב (חדשות, בארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

טוראי ב', המשמש כאפסנאי בבסיס צה"ל בצפון הארץ, גנב לפני מספר שבועות שלושה רובים מסוג M-16 ומכר אותם בעבור עשרות אלפי שקלים לבכיר בארגון פשיעה גדול בצפון במטרה לממן טיפולים יקרים לאחותו החולה.

הפרשה החמורה נחשפה בעת ספירת מלאי שנערכה בבסיס בו שירת החייל, וכשהמפקדים שמו לב לחוסר שאלו את החייל שמיד הודה במעשה וסיפר כי נאלץ לגנוב ולמכור אותם. המפקדים פנו לחוקרי מצ"ח ואלה פתחו בחקירה.

לפי פרטי החקירה, האפסנאי יצר קשר עם צעיר כבן 21, בנו של מיליונר מוכר, והוא הפגיש בינו לבין עבריין בכיר שקנה ממנו את הרובים. על פי החשד, עבור כל רובה קיבל ב' 30,000 שקלים כשהמתווך קיבל 5,000 שקלים, והנשק יועד ככל הנראה לחיסול בכירים בארגון פשיעה יריב בצפון.

החייל והמתווך הובאו להארכת מעצר בבית הדין הצבאי בפיקוד הצפון ומעצרם הוארך פעמיים, עד יום שני הקרוב. במקביל, חוקרי מחוז חוף במשטרה מתכוונים לעצור בימים הקרובים עבריינים נוספים הקשורים לעסקה.

על פי גורמים המעורים בפרטי הפרשה החייל מגיע מרקע סוציו-אקונומי נמוך, בן לאם חד-הורית ומפרנסת יחידה המגדלת בנוסף את אחותו בת ה-5, ללא קשר עם האב או תמיכה כלכלית מצדו.

פרקליטיו של החייל עו"ד כמאל זהראלדין וסרן עו"ד רותם קוגן מסרו כי החייל משתף פעולה באופן מלא עם גורמי החקירה ומשיב באופן מפורט לכל השאלות. בחקירתו מסר שעשה את שעשה גם בשל מצוקה כלכלית קשה של משפחתו. אין לנו ספק כי בתום החקירה תתברר האמת מאחורי מעשיו של החייל". המתווך מיוצג על ידי עורכי הדין מיכאל כרמל ודן אסלנוב והוא מכחיש כל קשר לפרשה.

תגובת דובר צה"ל: "במהלך השבועות האחרונים מתנהלת חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת, בשיתוף עם משטרת ישראל, בעקבות חשד להוצאת כלי נשק מבסיס צה"ל בצפון הארץ ומכירתם. במהלך החקירה, שעודנה מתנהלת, נעצרו שני חיילים החשודים במעורבות במעשים ומעצרם הוארך על-ידי בית הדין הצבאי. עם סיום החקירה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר