ועדת חוץ וביטחון תדון בהתנכלויות לחיילים חרדים

ביומו הראשון של מושב הקיץ של הכנסת, ועדת החוץ והביטחון של הכנסת בראשותו של ח"כ אבי דיכטר תקיים דיון דחוף בנושא ההתנכלויות לחיילי צה"ל החרדים מצד מוסדות חינוך (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אבי דיכטר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון: מחר (שני) יומו הראשון של מושב הקיץ של הכנסת, ועדת החוץ והביטחון של הכנסת בראשותו של ח"כ אבי דיכטר תקיים דיון דחוף בנושא ההתנכלויות לחיילי צה"ל החרדים מצד מוסדות חינוך, שמסרבים לקלוט תלמידים חרדים ממשפחות בהן אחד מבני המשפחה הוא חייל צה"ל.

הוועדה דרשה לפני גיבוש רשימת הסנקציות כי נציג המחוז לחינוך חרדי במשרד החינוך יופיע בפניה וידווח על דרכי הטיפול של משרד החינוך בתופעות אלו, וכן, האם מתקיימות פעולות יזומות של הרשויות, כולל הרשויות החרדיות, בכדי למנוע את התופעה המטרידה. לדיון זומנו גם נציגי צה"ל, הפרקליטות והמשטרה.

הדיון, שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת", מתקיים בהמשך לסדרת דיונים והחלטות שמקדם המטה החרדי בליכוד, כחלק מהמאבק באלימות ובהסתה נגד חיילי צה"ל החרדים, עסקנים ומוסדות חינוך המערימים קשיים על קבלת תלמידים חרדים ממשפחות בהם אב המשפחה או אחד מבני המשפחה משרת בצה"ל.

בדיון האחרון שנערך בוועדת חוץ וביטחון, הוחלט כי המדינה תממן תביעות אישיות של חיילים חרדים נגד הפוגעים בהם. יצויין, כי בתביעה שהגיש לאחרונה קצין חרדי נגד קיצוניים שהסיתו נגדו ונגד חיילים חרדים, הוטל על המסיתים לפצותו בסכום של מאות אלפי שקלים.

ח"כ אבי דיכטר יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת (הליכוד) אמר כי "הסוגיה הזאת לא תעזוב את הוועדה ואת המשכן, עד שנדע שבעולם החרדי מי שמבקש להתגייס לצה"ל, מביא כבוד לעצמו, למדינה ולעדה החרדית כולה, והמיעוט המתנכל הוא עבריין לכל דבר ועניין. הדעת לא תסבול זאת, החוק לא והכנסת לא. אם רשויות האכיפה לא תצלחנה לטפל בזה, אנו כוועדה לא נהסס להכניס לטיפול גם את הרשויות האחראיות על ביטחון המדינה".

יעקב וידר, יו"ר המטה החרדי בליכוד אמר כי "הטירוף בו מוסד חינוך מתוקצב במדינת ישראל מסרב לקבל תלמיד או תלמידה רק בגלל שבן משפחתו משרת בצבא הגנה לישראל חייב להפסק. מוסד חינוך שפוגע במשפחות חיילי צה"ל, חייב להבין שהמדינה תרדוף אותו עד חורמה". וידר הוסיף כי הוא "משבח את ח"כ דיכטר על מחויבותו העצומה לחיילי צה"ל החרדים, ועל שיתוף הפעולה המצויין עם ועדת החוץ והביטחון של הכנסת במאבק במסיתים ופוגעים בחיילי צה"ל החרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר