מסעיר את המגזר

"הרבי התגלה בחלום - בעלך פגע בי, אולי לכן אין לך ילדים"

המקרה אותו חשף האדמו"ר מטאלנא, ולטענתו נבדק על ידו, מתפשט כאש בשדה קוצים ומסעיר את המגזר: הזוג שחיכה שנים לילדים, החלום על האדמו"ר מליובאוויטש, בקשת הסליחה - והנס (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מטאלנא (צילום ארכיון: ארי, wikipedia)

הסיפור שמסעיר את המגזר: האדמו"ר מטאלנא (ירושלים) סיפר בימים האחרונים מעשה נורא, המלמד על החובה של כל יהודי בכבוד תלמידי חכמים ועל התוצאה הנוראה שעלולה להיות מנת חלקו של מי שנכשל בכך. הרבי ציין בפני החסידים כי הוא "בדק את אמיתות הסיפור לפרטי פרטים וכי הכל מדוייק והתרחש במציאות".

האזינו להקלטה (יידיש):

האדמו״ר סיפר על זוג חרדי חשוך ילדים שעברה תקופה ארוכה מנישואיהם ולא זכו לפרי בטן. "למרות כל נסיונותיהם לדרוש ברופאים מאומה לא עזר והשניים היו אובדי עצות". בהמשך לכך, סיפר, אף חשבו בני הזוג "לפרק את החבילה" ולהתגרש, זאת בעקבות הציפיה הארוכה לילדים.

"לילה אחד," סיפר הרבי, "חלמה האשה חלום נורא בו ראתה את דמות דיוקנו של הרבי מליובאויטש, שאומר לה כי בעלה בשנת תשמ"ט למד בישיבת פוניבז', ובמסגרת המחלוקת הפוליטית שנוצרה בין החסידים לליטאים דיבר סרה על מנהיגה הרוחני של חסידות חב"ד".

"מי יודע אולי זו הסיבה שאין לכם ילדים", קיבלה האשה את המסר מהחלום. "במקביל לכך," סיפר האדמו"ר, "חלם גם הבעל את אותו חלום בדיוק, שגם בו נראה הרבי מליובאויטש, והזכיר לו את חטא דברי לשון הרע ורכילות באותה תקופה בה למד בישיבה".

תמונתו של הרבי מליובאוויטש בברוקלין (צילום: Nati Shohat/Flash 90)

"השניים קמו מהשינה", מספר האדמו"ר, "והחליטו לעשות מעשה: הם נסעו לציונו של הרבי והתחננו בדמעות שליש שימחל ויסלח להם. לאחר אמירת פרקי תהילים הם עזבו את הקבר כשאבן נגולה מעל ליבם".

לדברי האדמו"ר, "באורח פלא, לאחר שנה בדיוק, זכו בני הזוג לחבוק ילדים תאומים בריאים ושלמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר