האדמה רעדה מהתקיפה

דיווח: "מחסנים חשובים" של משמרות המהפכה - הותקפו

שני יעדים הותקפו הלילה בסוריה, בהם שוכנים "מחסנים חשובים" של משמרות המהפכה. כתוצאה מהתקיפה, נרשמה רעידת אדמה באיזור. באיראן דווח כי 18 איראנים, בהם בכיר, נהרגו (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ו באייר תשע"ח | 30.04.18
(צילום: מתוך התקשורת הסורית )

המורדים בסורה מדווחים כי הבסיסים שהותקפו במהלך הלילה (שני) באזר העיר חמה וגרמו לפיצוצים עזים שימשו כמחסנים של נשק כימי ששימש את צבא אסד.

העיתון הלבוני אל-אחבאר המזוהה עם חיזבאללה דיווח הבוקר כי היעדים לתקיפה היו בסיסים של צבא אסד, שמשרתים גם את משמרות המהפכה של איראן.

לפי הדיווח, הותקפו שני יעדים, הראשון - בסיס של חטיבה 47 שבפרברי חמה והשני בסיס מצפון לשדה התעופה של העיר חלב. העיתון ציין כי בבסיסים שהותקפו ישנם "מחסנים חשובים" של משמרות המהפכה של איראן ושל הצבא הסורי.

סוכנות הידיעות האיראנית ISNA דיווחה כי 18 איראנים, בהם בכיר, נהרגו בתקיפה.

העיתון האשים את ישראל בתקיפה, שגרמה ככל הנראה לרעידת אדמה קלה באזור. המכון הסמסולוגי האירופי דיווח על רעידת אדמה בעוצמה 2.6 בסולם ריכטר, שהמוקד שלה היה 16 קילומטרים דרומית מזרחית לחמה.

יצוין כי בתחילה, לפי הדיווח של רשת "סקיי ניוז", המורדים בסוריה לקחו אחריות על התקיפה. כלי תקשורת בסוריה המזוהה עם הנשיא אסד דיווח כי הערכה היא שמדינת ישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה - גם אם לא תיקח אחריות.

העיתון הסורי "תשרין", דיווח כי התקיפה בוצעה באמצעות תשעה טילים בליסטיים שנורו מבסיסים של ארצות הברית ובריטניה בצפון ירדן‎.

בצבא סוריה אישרו את התקיפה ואמרו: "טילי אויב נורו לעבר יעדים צבאיים".

מרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי בתקיפה נהרגו 26 בני-אדם - "רובם איראנים". אחרים דיווחו כי בתקיפה נהרגו 38 חיילים ו-57 נפצעו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר