"אין ספק מוציא מוודאי"

מרן הגר"ח קנייבסקי שאל: אז מה אם אבוטבול ספרדי?

במהלך הדיון של רבני 'דגל' עם מרן הגר"ח קנייבסקי על בית שמש, תהה הגר"ח: "אז מה אם אבוטבול ספרדי", ופסק כי "אין ספק מוציא מידי ודאי", ולכן הורה לפתוח במשא ומתן (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
פגישת רבני 'דגל' עם הגר"ח, ביום שישי (באדיבות המצלם)

רבני 'דגל התורה', הגאון רבי נתן זוכובסקי והגאון רבי יוסף אפרתי עלו ביום שישי האחרון, כפי שנחשף ב"כיכר השבת", למעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי בכדי לקבל את הכרעתו בשאלת ההתמודדות בבית שמש.

ב'מרכז העניינים' דווח הבוקר (שני) כי בפני הגר"ח הונחה שאלה כפולה - האם על דגל התורה להתמודד מול ראש העיר המכהן, משה אבוטבול ואם כן אז מי ראוי להתמודד מטעם דגל התורה?

במשך דקות ארוכות דן שר התורה עם רבני 'דגל' בסוגיה כשהוא מעמיק בכל הפרטים. לפי הדיווח, כאשר נאמר כי משה אבוטבול הוא ספרדי, שאינו יורד לכל צרכי הציבור הליטאי, שאל הגר"ח קנייבסקי: "אז מה אם הוא ספרדי? הוא אינו יכול להיות ראש עיר של כולם?".

בהמשך, כאשר הוזכר שמו של משה מונטג כמי שיכול להביס את אבוטבול, שאל מרן שר התורה: "אתם יכולים להבטיח שכך יהיה?", ועוד בטרם הספיקו להשיב, המשיך הגר"ח וקבע: "אין ספק מוציא מידי וודאי. כעת יש ראש עיר שיחסו טוב לציבור בני התורה. פנו אליו ותנהלו עימו משא ומתן בדרישה ברורה לעמוד על צרכי כל הציבור החרדי".

מבית שר התורה יצאו הרבנים אל מעונו של ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין ודיווחו לו על דעתו של שר התורה. ראש הישיבה הסכים לדברים אך הוסיף כי יש לקיים הסכמים ועל כן הורה "להיכנס למשא ומתן - יחד עם שלומי אמונים".

בדבריו אמר ראש הישיבה לרבני דגל התורה כי "יש הסכם איתם ומו"מ צריך לעשות באמת וביושר". בנוסף, דן הגר"ג אדלשטיין עם הרבנים על הדרישות של 'דגל התורה' מאבוטבול והציב בראשם את החובה להחזיר את תיק החינוך לרשותה של המפלגה - כפי שנחשף ב"כיכר השבת".

הגר"ג אדלשטיין הוסיף ואמר לרבנים כי "אבוטבול יודע מה מגיע לנו. אנו צריכים לקבל את מה שמגיע לנו באמת".

ב'מרכז העניינים' הובא גם המכתב שהעבירו רבני בית שמש ובראשם הגר"נ קופשיץ, הגר"א קורנפלד והגר"י גולדשטיין, שנחשף ב"כיכר השבת", בו כתבו הרבנים למרן שר התורה כי "בית שמש, בשנים האחרונות, עברה מהפך רוחני, היא נהפכה, בחסדי שמים לעיר עם אלפי משפחות שומרות תורה ומצוות, מלאה במוסדות תורה, ישיבות, כוללים, קהילות בני תורה וקהילות חסידיות, עם כל הנצרך לנהל חיי תורה אמיתיים, כשעל אף הריבוי הטבעי, הכל מתנהל באחוה ושלום בין איש לרעהו. אף הציבור שאינו שומר תורה ומצוות עדיין, כבר הגיע להבנה שצריך לתת ליהודים שומרי תורה ומצוות, לנהל את העיר על מי מנוחות.

"אנו מבקשים ממעת"ר שיורה לקברניטי הציבור שיעשו כל אשר ביכולתם שהמצב המבורך הזה ימשיך לעוד הרבה שנים, וחלילה לא יבואו למחלוקות פנימיות בתוך ציבור היראים, דבר שיכול להביא ח"ו לחילול ה', לשוה"ר ורכילות ואיש את רעהו חיים בלעוהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר