פיגוע דריסה

שוב ושוב - ושוב: תיעוד חדש מהפיגוע בעכו

קשה לצפייה: השתלשלות פיגוע הדריסה שאירע בחודש שעבר בעכו, נחשפת בבירור ככזאת בסרטונים ברורים משתי הזירות בעיר, בניגוד לטענתו השקרית של המחבל כי זו היתה תאונה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דורס בקור רוח פעם ועוד פעם (צילום: שמיר אלבז וניצן דרור, ynet)

מסרטונים חדשים המתעדים את אירוע הדריסה בעכו בחודש שעבר, שנחשפו ב-ynet, עולה בבירור כי מדובר בפיגוע וכי טענתו של המחבל הדורס מאלק אסדי משפרעם שזו היתה בסך הכל תאונת דרכים - שקרית.

כזכור, ב-4 במרץ, לאחר שאסדי הגיע עם אשתו לבדיקת היריון במרפאת קופת חולים בעכו, וספג קנס על שהחנה את רכבו על המדרכה, הוא יצא לפגע בשתי זירות: תחילה דרס חייל שניסה לחצות את הכביש בפינת הרחובות עצמאות-יהושפט.

כפי שניתן לצפות בסרטונים החדשים של ynet, המחבל עלה על המדרכה ופגע בחייל, ובהמשך עשה זאת שוב ושוב, בנסותו לדרוס טוב יותר את החייל. בשלב מסוים החייל אחז בנשקו וניסה לדרוך אותו או להכניס את המחסנית, אך לבסוף משום מה לא ירה בו.

לאחר מכן המשיך המחבל לזירה השניה: סמוך לתחנת הרכבת בעכו, דהר אסדי אל תוך מגרש החניה של השוק העירוני, ופגע בעוצמה בחייל שחצה את הכביש במקום. גם לאחר שהוא מעיף את החייל באוויר ומטיח אותו בקרקע, המשיך המחבל בנסיעה, עזב את המקום - ולאחר מספר דקות חזר לרחבת השוק, ופוע שוב בקבוצת חיילים שהתאספו במקום כדי לסייע לחייל שנדרס.

רק בשלב זה, כשאסדי ממשיך בנהיגה פרועה במגרש החנייה, חייל ואדם נוסף רדפו אחריו, כשאחד מהם ירה לעברו ומסע ניסיונות הרצח נפסק עם פציעת המחבל.

בחקירתו, שתמליליה נחשפו ב-ynet, טען אסדי: "הייתי מבולבל ולכן נסעתי קדימה ואחורה. בלי לשים לב דרסתי חייל. אפילו אם אבא שלי היה שם הייתי דורס אותו, כי לא שמתי לב. עצרתי את הרכב ורציתי לעזור לו, אבל אז שמתי לב שהוא דרך את הנשק ורוצה לירות בי. פחדתי על עצמי וברחתי מהמקום".

"אני לא יודע איך הגעתי לזירת הדריסה השנייה", המשיך המחבל לשקר", כי אני לא מכיר את הדרכים בעכו. פניתי ימינה ואז ראיתי את כל העולם חיילים. ראיתי אולי שלושה-ארבעה גדודים. היו הרבה חיילים והיו להם נשקים. ניסיתי לברוח משם".

המחבל אסדי בבית המשפט (צילום: עידו ארז, ynet)

יצוין, כי בדיון האחרון שנערך בבקשת הפרקליטות להארכת מעצרו של המחבל עד תום ההליכים, טענה עורכת דינו תמי אולמן כי הוא לא שפוי וביקשה לשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית, לאחר שךדבריה גילתה כי כבר בשנת 2016 הוא עבר בדיקה פסיכיאטרית.

"מדובר באדם חולה נפש. הוא הוכרז בעבר כמי שאיננו מבדיל בין טוב לרע. צפיתי בדיסקים, הם לא קלים למראה, וזו מילה עדינה. יחד עם זאת, אין ספק שהוא זקוק לאשפוז פסיכיאטרי ולא יותר", טוענת הסניגורית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר