צפו בווידאו

יממה לפני אסון השיטפון - כמעט אסון דומה

"זרם גושי ברד בגודל של ביצה נשפך לכיוון האוטובוס שלנו", כך מתארים תלמידים את הטיול שערכו בערבה הסוערת, באישור משרד החינוך, יממה לפני אסון השיטפון • צפו (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך ynet)

על רקע חקירת מבקר המדינה את הכשלים שהובילו לאסון השיטפון בו נספו בסוף השבוע האחרון עשרה בני נוער מהמכינה הקדם-צבאית 'בני ציון' בתל אביב, ומעצר מנהלי המכינה, מתברר כי יממה לפני האסון כמעט אירע מקרה דומה.

לפי חשיפת ynet, תלמידי שכבת י' מגימנסיה גן נחום בראשון לציון קיבלו את רשות חדר המצב של משרד החינוך לצאת לטיול בערבה, ובתיעוד מהאזור ניתן להבין מה אירע בו.

אחת התלמידות מספרת, על הטיול במכתש הקטן הממוקם דקות ספורות מנחל צפית: "מדריכה באוטובוס אחר החליטה להוביל אותנו, על דעת עצמה, דרך מסלול יותר מסוכן, שכל הזרם נשפך לכיוון האוטובוס".

"יום לפני הטיול היה ממש מעונן, ולפי תחזית מזג האוויר הייתה אמורה להיות סופה", מתארת התלמידה ל-ynet. "יומיים לפני היציאה לטיול, ההורים התקשרו לרכז השכבה וביקשו לחשוב שוב על הטיול. כבר אז היה ברור שמזג האוויר הולך להיות קשה, וההורים שלנו ביקשו שבית הספר יבטל או ידחה את הטיול".

התלמידים, ברגע רגוע בטיול (מתוך הסרטון)

לדבריה, מרגע שהם הגיעו לאזור שהוכה בשיטפון, היא ושאר התלמידים נתקפו חרדה: "חלק מהחברות שלי החליטו לטפס על ההר, אבל אני נשארתי למטה. לאחר מכן, הרכז שלנו קיבל החלטה להוריד את כולם מהמסלול ולחזור לאוטובוסים. כשנכנסנו לאוטובוס התחיל ברד שלא ראיתי בחיים שלי, היו גושי ברד בגודל של ביצה".

בשלב זה, כאמור, "מדריכה באוטובוס אחר החליטה להוביל אותנו, על דעת עצמה, דרך מסלול יותר מסוכן, שכל הזרם נשפך לכיוון האוטובוס. אני זוכרת שאחר כך הגיעו יחידות חילוץ, טרקטורים ופינו את כל האבנים. אחרי שלוש שעות - חולצנו. הייתי מאוכזבת מאוד שהוציאו אותנו לטיול הזה וגם עצבנית. לא הבנתי איך הגענו לשם, ולמה אנחנו צריכים להיות שם".

"ההורים לא ישנו כל הלילה. הם גם לא הצליחו לדבר איתנו, כי לא הייתה קליטה. חדר המצב של משרד החינוך קבע כי המסלול הזה בטיחותי, ואנחנו באמת חשבנו שאולי לא נחזור משם", סיימה התלמידה.

אסנת לזרוביץ', שבתה השתתפה בטיול, מתארת: "כשקיבלנו את הסרטונים, הרגשנו חוסר אונים. אני לא יכולה לעשות כלום. חלק מההורים רצו לנסוע להביא את הילדים. איך הוציאו את הילדים משם? הלב שלי בכה מבפנים. מי שאישר את הטיול הזה צריך לתת את הדין. נמנע אסון גדול ובנס הילדים שלנו חזרו".

תגובת משרד החינוך לידיעה כפי שפורסמה ב-ynet: "הטיולים הרגליים במסלולים מסוכנים בוטלו או הוסטו למקומות חלופיים. אנו בהחלט מבינים וערים לחששות ההורים, אך הטיול הנדון הוסט רגלית לאזורים שאינם מסוכנים. חדר המצב עמד בקשר רציף עם מדריכי הטיול ודאג ללוות את יציאת האוטובוסים מהמקום".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר