כוננות בישראל

חמינאי: "תם עידן 'פגע וברח' - התקיפות יגררו תקיפות עליכם"

בתגובה לתקיפות של יעדים איראנים וסורים בסוריה, המיוחסות לישראל, יוצאים מנהיגי איראן וסוריה בשורת הצהרות ואיומים חד משמעיים • בישראל - הסתיימה ישיבת הקבינט הביטחוני הדחופה (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ו באייר תשע"ח | 30.04.18
תמונתו של חמנאי, בהפגנת המונים באיראן (צילום: serkan senturk / Shutterstock)

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי אמר היום (שני) בתגובה לתקיפות של יעדים איראנים וסורים בסוריה, המיוחסות לישראל: "האויבים הבינו שהם לא ישיגו דבר ממלחמה".

לדבריו, בפגישה עם אזרחים איראנים לקראת יום הפועלים הבינלאומי, "התוכנית שלהם היא להכין את המדינות למלחמה עם איראן. אם הממשלות האלה יפעלו לפי השכל הן לא יכנסו למאבק עמנו, אך אם הן ירצו לעמוד בפני איראן - הן יפגעו וינחלו תבוסה".

"תם עידן 'פגע וברח' - התקיפות יגררו תקיפות עליכם", התחייב מנהיגה הרוחני - האמיתי - של איראן, בהצהרה שאין ברורה ממנה.

גם נשיא סוריה בשאר אסד התייחס בצהריים לתקיפה הגדולה אמש, בה נהרגו כ-20 איראנים, שלפי הדיווחים יועדה למצבור חדש של טילי קרקע-קרקע: "האזור כולו נמצא בשלב של שרטוט המפות מחדש, ומדינות עוינות עוברות לתוקפנות ישירה נגד סוריה, לאחר שזרועותיהן באזור נכשלו".

דיווח הטלוויזיה הסורית על התקיפה הגדולה (צילום: מתוך פייסבוק)

"הסורים רוצים לשים קץ לטרור, לדבוק בריבונותם ולעצב את עתידם בעצמם", הוסיף אסד בתום פגישתו בדמשק עם יו"ר הוועדה לביטחון לאומי בפרלמנט האיראני, עלאא א-דין ברוג'רדי.

על רקע כל זה, הסתיימה לפני זמן קצר ישיבת הקבינט הביטחוני שהתכנס לישיבת חירום, שלא תוכננה מראש, בקריה בתל אביב.

בזימון הרשמי שנשלח לשרים החברים בקבינט נכתב אודות נושא הדיון: "עדכון מודיעיני-מדיני בנושא הסכם הגרעין עם איראן", אך ההערכה כי איראן לא תבליג הפעם על התקיפה המשמעותית, היא ככל הנראה העומדת בבסיס ישיבת הקבינט כעת.

בשל התכנסות זו, אף בוטלו כל ישיבות הסיעות השונות הנהוגות בכנסת בימי שני, מאחר השרים הבכירים העומדים בראשות מפלגות הקואליציה היו כאמור בתל אביב, בקריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר