מתכונן למושב הקיץ

ח"כ אזולאי: "השלום הספרדי ישפיע בקלפי; כולם מברכים"

רגע לפני שהוא מסתער על מושב הקיץ של הכנסת, ח"כ ינון אזולאי מציב מטרות, ומדבר בגילוי לב על הציניות של העיתונאים כלפי מצבו של אביו, מצבה של ש"ס בסקרים והשלום הספרדי • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראיון עם ח"כ ינון אזולאי (צילום: כיכר השבת)

ח"כ ינון אזולאי מתחיל בימים אלו את מושב הקיץ הראשון שלו כחבר כנסת, לאחר שמונה בתום מושב החורף במקומו של אביו השר דוד אזולאי שהתפטר מתפקידו בכנסת. אזולאי מכיר היטב את השטח של ש"ס, לאחר שבמשך שלוש שנים שימש כיועצו הקרוב של היו"ר השר אריה דרעי.

בראיון ל"כיכר בכנסת" מדבר אזולאי על התפקיד החדש, ההתפטרות של אבא - והציניות של העיתונאים סביב מצב בריאותו, המצב הקשה של ש"ס בסקרים, הלשום הספרדי - שלדבריו ישפיע על ש"ס בקלפי והבחירות לרשויות המקומיות.

כותרות הראיון

התפקיד החדש כחבר כנסת: "צנחנו אחרי התקציב ישר לפגרה, אבל הפגרה הייתה רק נחלת הכנסת, בשטח היינו - משם צמחנו".

ח"כ ינון אזולאי בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

היעדים בכנסת: "היעדים ברורים, להמשיך ולעזור לשכבות החלשות, לציבור בני התורה, אני חלק מש"ס, אני לא מפריד את עצמי מהמטרות של ש"ס".

הסערה סביב מינויו והציניות מול התפטרות אביו שחש שלא בטוב: "קודם כל להרגיש שאבא לא מרגיש טוב - אני לא חושב שזה נחמד. זה אפילו רע. אותם אנשים שעושים את זה בציניות, זה הקור שהם נמצאים בו, אני לא יודע אם הם יודעים מה זה להרגיש את השני, הוא לא יודע מה זה שהשני לא מרגיש טוב, אני לא מצפה גם שאחד כזה יתפלל לשלומו של השני ואני גם לא בטוח שתפילתו מתקבלת, אני אומר פה דבר מאוד קשה, חבל שזה כך, אני חושב שהם לא שווים את היחס הזה".

ההתייעצויות עם אבא: "אני מתייעץ, חד וחלק. אבא זה מורה דרך טוב, לא רק לי, להרבה. אני רוצה להמשיך את העשייה הזאת ויש מה ללמוד ממנו".

התרסקות ש"ס בסקרים: "דווקא בגלל שאני מכיר את מצבה של התנועה לא כח"כ, ש"ס זו המפלגה הגדולה ביותר שנמצאת בכל מקום בארץ, אין לנו עיר שאין שם נציג, כל עיר ועיר יש לנו בית-נציג. הסקרים אומנם מראים ארבעה מנדטים, זה ממש לא מדבר, השטח מדבר. ש"ס יותר חזקה מארבעה, חמישה ושישה מנדטים. יש לנו גרעין של בני התורה".

ש"ס היא 'יהדות התורה ספרדית'? "אני לא חושב שאנחנו 'יהדות התורה ספרדית', ש"ס היא תנועה שנשמעת לגדולי התורה, זה בית של תורה. תמיד היינו נשמעים למועצת. אבל אנחנו עדיין מסתכלים על הציבור הכללי, גם שם אנחנו עוזרים. לא מקבל את האמירה של 'ש"ס חרדית'".

"השלום הספרדי" שנחשף ב"כיכר השבת"

השלום בין הראשונים לציון והשר אריה דרעי: "קיבלתי תגובות, אני גר באשדוד, אנשים פשוט מברכים, אוהבים את זה. עם ישראל אוהב את האחדות, הרב עמאר הוא אחד מגדולי התורה, עם הרב יצחק יוסף, עם חכם שלום כהן, זה תענוג לראות את כל זה. כולם שמחים".

השלום ישפיע על מצבה של ש"ס? "זה ישפיע, לא רק על הסקרים, זה ישפיע בקלפי, ישפיע בסופו של דבר בתוצאה הסופית, בוודאי שישפיע".

הבחירות לרשויות המקומיות: "לא קיבלתי הצעה לתפקיד. אנחנו נמצאים תמיד בשטח, הייתי איתו (דרעי. י"כ) בשטח כל השלוש שנים האחרונות, אני לא חושב שיש עיר שיש לנו נציג ודרעי לא היה שם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר