מדענים כועסים

תערוכה כפרנית צונזרה כדי "לא לפגוע בחרדים"

תצוגה המפרטת את השתלשלות היווצרות העולם לפי תיאוריית האבולוציה, שכידוע מייחסת את מוצא האדם לקוף... כוסתה בווילון במוזיאון הטבע בירושלים - וקהילת המדע סוערת (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הווילון - על המיצג הכפרני (צילום: מיכאל בכנר, ynet)

מבקרים חילונים שהגיעו לאחרונה אל מוזיאון הטבע בשכונת המושבה הגרמנית בירושלים טוענים, כי עובדי המוזיאון הציבו וילון מעל תערוכה כפרנית הקיימת במקום.

לדבריהם, לפי הדיווח ב-ynet, נאמר להם כי המוזיאון נענה לבקשת קבוצות חרדים המבקרים בו מדי פעם, בעיקר במהלך חול המועד פסח. בידיעה שפורסמה באתר Times of Israel נכתב, כי איש צוות שנכח במקום אף ביקש מאחת המבקרות לעזוב את המקום לאחר שהתלוננה על הצנזורה.

מדובר בתצוגה המפרטת את השתלשלות היווצרות העולם לפי תיאוריית האבולוציה, שכידוע מייחסת את מוצא האדם לקוף...

יומירן ניסן, מנכ"ל עמותת 'מדע גדול, בקטנה', תוקף בשיחה ל-ynet את התחשבות המוזיאון ברגשות המבקרים החרדים: "בעיני, הדבר הכי נוראי הוא שהמוזיאון מועל בתפקידו. מוזיאון טבע צריך להציג ממצאים מדעיים כמו שהם ולהנגיש אותם לציבור הרחב בצורה אינטראקטיבית ומובנת. כמובן שלמוזיאון יש בחירה מה להציג ואיך להציג, אבל ברגע שהוא החליט אילו תערוכות להציג, הוא לא יכול להסתיר אותן בגלל אוכלוסייה כזו או אחרת. זה לא הגיוני".

"אם הם לא יכולים להציג את התערוכה לכולם, שיואילו בטובם ויתנו אותה למקום אחר שיכול להציג. הם לא המוזיאון היחידי בישראל שמציג תערוכת אבולוציה. זו גניבת דעת בעיני, והתקפלות ממניעים כלכליים גרידה", סיים ניסן.

מחאה דומה השמיע גם פרופ' ג'רי קווין, חוקר אבולוציה מאוניברסיטת שיקגו, ששמע על הסתרת התערוכה ושלח מכתב למוזיאון בו טען כי לא ייתכן שמוזיאון טבע יסתיר מידע בגלל "רגשות החרדים".

מנגד, ד"ר יבגני רוזניצקי, רכז החינוך במוזיאון, הסביר ל-ynet כי המוזיאון מתקיים על ידי המבקרים בלבד, ולא על ידי תקציבים ממשלתיים או עירוניים. "יש לנו כ-22 קבוצות חרדים בשנה, בפרויקט שנקרא 'יתרון ירושלמי - אגף חרדי'", אומר רוזניצקי. "כשהם מגיעים, אנחנו מסתירים את התערוכה על פי בקשתם, ולא לכל קבוצות החרדים".

לדבריו, "אם יש דרישה ממבקר או מגוף להסתיר משהו למען הביקור, אני כאיש חינוך חושב שזה כדאי". באשר לטענת כמה מבקרים כי התערוכה הייתה מכוסה במהלך החג כולו, גם כשלא היו במקום קבוצות חרדיות, השיב רכז החינוך כי "מדובר בתקלה טכנית. אין לנו מספיק כוח אדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר