אסון השיטפון

המדריך שאישר את הטיול יחקר על הריגה

מדריך מכינת בני ציון, אביב ברדיצ'ב, שהחליט להוציא את התלמידים לטיול למרות ההתרעות על מזג האוויר יחקר בהריגה. לעומתו, מנהל המכינה יחקר על רשלנות בלבד (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שוטרים בפתח המכינה הקדם צבאית (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

ארבעה ימים אחר הטרגדיה הקשה: אביב ברדיצ'ב, המדריך של תלמידי מכינת בני ציון, שעשרה מהם נהרגו באסון הטרגי ביום חמישי בנחל צפית בערבה, צפוי להיחקר היום (שני) במשטרה בחשד להריגה. לעומתו מנהל המכינה יובל כאהן, ייחקר רק בחשד לגרימת מוות ברשלנות.

במשטרה מסבירים כי ההבדל בין הסעיפים הוא היסוד הנפשי הנדרש להוכחת העבירה: הריגה מייחסת לחשוד אדישות או פזיזות לתוצאות, בעוד גרימת מוות ברשלנות מיוחסת לחשוד שלא יכול היה לצפות את התוצאות. על פי החשד, המדריך ברדיצ'ב החליט להוציא את הטיול לנחל צפית, למרות ההתרעות על שיטפונות אפשריים באזור בשל מזג האוויר הקשה.

כזכור, למחרת האירוע הוארך מעצרם של השניים בהסכמה בחמישה ימים. במשטרה חושדים שברדיצ'ב הוא זה שארגן בפועל את הטיול. בנוסף עלה חשד לסתירות בין הגרסאות של השניים בנוגע למסלול הטיול שאושר. לאחר איסוף מכלול הראיות על ידי הצוות המיוחד שהוקם במחוז הדרומי, הוחלט בשיתוף עם הפרקליטות לשנות את העבירה המיוחסת למדריך לחמורה יותר - הריגה.

עורכי הדין נתי שמחוני ואסף קליין, המייצגים את ראש המכינה יובל כאהן, מסרו אמש: "יובל דואב ולבו קרוע בשל האסון הנורא ואובדן חייהם של הנערות והנער – תלמידיו ומי שעתידים היו ללמוד במכינה. עמדתנו הינה כי לא יהא זה לנכון, לעת הזאת, להתייחס לפרסומים השונים באמצעי התקשורת, ורק נדגיש כי הם אינם משקפים את הדברים כהווייתם. יובל משתף פעולה באופן מלא עם גורמי החקירה מתוך רצון כן שרשויות האכיפה יבדקו את הנושא עד תום ויגיעו לחקר האמת".

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, הורה לאנשי משרדו להיערך לביקורת מערכתית בעקבות האסון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר