"לא אוותר על זקיפות הקומה"

מפקד להב 433 לשעבר רוני ריטמן פרש מהמשטרה

ניצב רוני ריטמן מפקד 'להב 433' לשעבר, פרש מהמשטרה בזעם לאחר שהשר לביטחון פנים גלעד ארדן סירב למנות אותו לתפקיד בכיר אחר במשטרה בשל הנזיפה נגדו (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ריטמן בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מפקד יחידה להב 433 לשעבר, ניצב רוני ריטמן, הודיע אמש (רביעי) למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, כי הוא פורש מהמשטרה לחלוטין. בשבועות האחרונים ניצב ריטמן המתין למינוי לתפקיד חדש, אך מהלך זה נמנע לאחר שהשר לביטחון פנים גלעד ארדן, סירב למנותו לכל תפקיד ניצב, בשל תלונות שהיו על התנהגותו, שהביאו גם לנזיפה נגדו.

במכתב ששלח למפכ"ל כתב ריטמן: "אין זה סוד שהתלבטתי בימים האחרונים לעניין המשך דרכי במשטרת ישראל. אני משרת 35 שנים במערכת הביטחון, מהן 31 שנים במשטרה בתפקידי פיקוד בכירים. מהניסיון המצטבר אין לי ספק, המשטרה כיום היא הארגון החשוב ביותר להגנה על דמותה, ערכיה וחוסנה החברתי של מדינת ישראל".

ניצב ריטמן התייחס לפרשה שבה היה מעורב וכתב: "כפי שידוע לך, נקלעתי בשנים האחרונות בעל כורחי לסיטואציה הזויה, שלא ריפתה את ידי במאומה ותוך כדי מאבק על שמי הטוב, הובלתי, יחד עם רבים וטובים, את יחידת להב 433 'להישגים ארגוניים פנומנליים חסרי תקדים', כפי שאתה עצמך ציינת בנאומך בפני שוטרי היחידה, בערבו של חג הפסח האחרון. אני גאה בתקופה הארוכה שבה פיקדתי על היחידה ובהשגיה וגאה על היותי חלק מסגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל בעת הזו".

הניצב הפורש תקף את השר לביטחון הפנים במכתבו למפכ"ל אלשיך: "לא נסתר מעיני השיח התקשורתי הנוכחי, המקים בנוסף, חשש לאי הארכת כהונתך בשנה, בין היתר על רקע תמיכתך בי. לצד הזעזוע מאמירות הנאמרות בעניין הארכת הכהונה ומיוחסות לגורמים פוליטיים ואינטרסנטיים, ההקשר שנעשה לחקירות הרגישות שהתנהלו ומנוהלות בלהב 433 ורצוני העז להישאר לצידך ולהילחם בכוחות המאיימים על דמותה של ישראל כולה, ברור לי שלא אמתין זמן בלתי סביר ולא אוותר על זקיפות הקומה וערכיי הפיקודיים והמוסריים בעבור תפקיד נוסף".

בחודש ינואר נזף המפכ"ל אלשיך בניצב ריטמן בעקבות מקרה בו נהג ריטמן בצורה שאינה ראויה. הליך זה היווה את התשובה שדרש בג"ץ מהמשטרה בעקבות סגירת החקירה הפלילית נגד הניצב. על-פי ההחלטה מינואר, ריטמן יכול היה להישאר במדים, אולם לא יוכל לקבל קידום או תפקיד משמעותי כגון מפקד מחוז או ראש אגף התנועה. אחרי שתיק החקירה הפלילית נגדו נסגר בהוראת היועץ המשפטי לממשלה, פנתה צ' לבג"ץ והשופטים ביקשו מהמפכ"ל תשובות בנוגע לצעדים המשמעתיים שבכל זאת יינקטו נגד ריטמן.

בעקבות הנזיפה מהמפכ"ל אלשיך, נאמר לריטמן כי יוכל להישאר במדים אם ירצה בכך, אולם לא יוכל לקבל קידום או תפקיד משמעותי כגון מפקד מחוז או ראש אגף התנועה. השר ארדן לא ראה תפקיד שאליו ריטמן יוכל להיכנס לאחר קביעת בג"ץ. ריטמן, ששקל לעתור לבג"ץ נגד השר ארדן, ואף טען שכאשר פרש מתפקידו כראש להב ניתנה לו "הבטחה שלטונית" לתפקיד אחר במשטרה - החליט בסופו של דבר לוותר על המאבק מול השר ארדן ולפרוש מהמשטרה.

בסיום המכתב, כתב ניצב ריטמן: "בנסיבות שנוצרו, נראה לי כי תרומתי הציבורית תהיה רבה יותר לאחר פרישתי, בהבאת הרשמים שספגתי במהלך שליחותי הציבורית לידיעת הציבור ביום המתאים, במועד שאבחר ובדרך שאבחר. אני מבקש להודות לך על עמידתך האיתנה והבלתי מתפשרת לצד החוק, הראיות ולא פחות חשוב על ערכי המוסר והצדק. מנהיגותך ראוי שתהיה מודל לחיקוי במגזר הציבורי".

בחודש פברואר כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ניצב ריטמן, "היה צריך להשעות את עצמו מחקירותיי". נתניהו הוסיף כי חוקרי המשטרה שעסקו בחקירותיו "האמינו בתיאוריית קונספירציה הזויה - שראש הממשלה הפעיל נגדם חוקרים פרטיים". כזכור, אלשיך התייצב לצדו של ריטמן וטען כי חוקריו של ראש הממשלה סובלים מהטרדות.

סניגורו של ריטמן, עו"ד ירון לונדון ממשרד סטרשנוב לונדון כהן, אמר בתגובה להודעת הפרישה: "חבל שניצב ריטמן נאלץ להודיע על פרישה. חבל לי שהמשטרה הפסידה קצין כל כך מוכשר שיהיה חסר לה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר