ל"ג בעומר

בצל האזהרות: שריפות באלעד ובירושלים

בשל החשש ממזג האוויר שיסייע להתפתחות שריפות במקומות רבים בארץ העדיפו להימנע מהדלקת מדורות ומכבי האש אף אסרו זאת. באלעד התפתחות שתי שריפות (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חגיגות ל"ג בעומר החלו אמש עם השקיעה ברחבי הארץ - בצל האזהרות הרבות והחשש הכבד משריפות. במקביל, רבבות כבר הגיעו להילולה במירון, סמוך קברו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי, ומאות אלפים יזרמו למקום ביממה הקרובה.

במבצע האבטחה הרפואית מטעם איחוד הצלה בסמוך לציון הרשב"י במירון לרגל ל"ג בעומר טופלו עד כה (08:15) במרפאות איחוד הצלה וברחבי הר מירון ע"י מתנדבי רפואת חירום של איחוד הצלה 211 איש כתוצאה מחבלות ופציעות, התייבשויות ואיבוד נוזלים, נפילה מגובה, הכשות מנחשים ועקרבים, עלפונות, חתכים, ומקרים רפואיים נוספים שאירעו בסמוך לציון הרשב"י.

בעיר אלעד לא פורסמה הגבלה בעניין המדורות, ובתחילת הערב הוזעקו שתי כבאיות למדורת ענק שיצאה מכלל שליטה ברחוב רמב"ן בעיר והתפשטה לכיוון בית הכנסת. לאחר מכן, הוזעקו לוחמי האש ליותר מ-10 מדורות שיצאו מכלל שליטה, אחת מהן ליד יער דרומית לעיר.

רב רשף אורן שישיצקי, מפקד משמרת באלעד, אמר כי "יש בעיר אוכלוסייה חרדית ומבחינתם הם חייבים להדליק מדורות הערב. לכן החלטנו שלא להטיל איסור על מדורות. אבל משום שראינו שהם בונים מדורות ליד מצבורי גז, פירקנו כמה מהן היום בבוקר".

שישיצקי הוסיף כי יש חוסר מודעות לנושא בטיחות האש. "בשריפה שהתפשטה לכיוון בית הכנסת הציבור חסם את לוחמי האש מלבצע את פעולות הכיבוי, ורק בהתערבות המשטרה הצלחנו למנוע את התפשטות האש".

מפקד תחנת כיבוי אש פתח תקווה, טפסר משנה איציק עוז, אמר כי "נוכח מזג האוויר הצפוי בחג החלטנו לתגבר את הכוחות בתחנת אלעד. הכפלנו פה את כוח האדם המבצעי". הוא הוסיף: "אנחנו מטפלים כרגע בעשרות שריפות שיצאו מכלל שליטה, הן מסכנות רכוש בקרבת יערות ובתי מגורים. לצערי הציבור לא נשמע להנחיות וזה הזמן לפנות לכולם לנהוג במשנה זהירות".

בירושלים מדורה התפשטה סמוך לבית ספר בשכונת רמות. נמסר כי גיץ שעף מאחת המדורות גרם לשריפה ביער רמות. לוחמי האש השתלטו על הדליקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר