הקרב על ראשות העיר

אלקין נערך לריצה בי-ם ומזהיר את החרדים מהפסד נוסף

השר אלקין נערך לקראת התמודדות על ראשות העיר ירושלים, ובראיון ל"כיכר השבת" הוא מזהיר את ההנהגה החרדית מהפסד נוסף בעיר: "ההנהגה החרדית טעתה פעמיים, שיעשו חישובים" (פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: כיכר השבת. סטילס: הדס פרוש, פלאש 90)

מי שבוחן בימים אלו ברצינות להכריז באופן רשמי על מועמדותו לראשות עיריית ירושלים הוא השר זאב אלקין שנפגש בנושא עם גורמים פוליטיים שונים כולל מנהיגים בציבור החרדי.

אלקין נחשב לבעל סיכויים רבים זאת מאחר והוא צפוי להיתמך על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ומפלגת הליכוד כמו גם על ידי גורמים שונים בציבור החרדי.

בשיחה שקיים עם 'כיכר השבת', התייחס אלקין לראשונה בתקשורת החרדית לכל הסוגיות הרגישות ולאפשרות לקבל את תמיכת הציבור החרדי כולו במירוץ לראשות העיר.

"אני רואה את ההתמודדות כאתגר מאוד רציני ובודק את זה מאוד ברצינות. זו החלטה לא רק שלי אלא של המפלגה ושל ראש הממשלה" אומר אלקין ומוסיף, "אנחנו בודקים את זה מאוד ברצינות בימים הללו ואמנם אני נשאל מה לשר יחסית בכיר בממשלה וחבר קבינט לרוץ לראשות עיר אבל ירושלים זו לא סתם עוד עיר.זו משימה לאומית עם הרבה אתגרים".

אלקין מתייחס לקשריו עם החרדים ואומר: "אני נפגש עם כל הגורמים הרלוונטיים לירושלים והציבור החרדי הוא חלק מאוד חשוב בעיר ולכן בתור מי שבמשך שנים מנהל מערכת יחסים קרובה עם חברי הכנסת החרדים כיו"ר הקואליציה לשעבר וכמי שמוזעק גם כיום ככבאי לכבות שריפות שלפעמים יש בנושאי דת ומדינה ומנסה לעזור לפתור את המשברים אז כמובן אני מתייעץ גם עם חברי הכנסת החרדים ואנשי ציבור חרדים".

"אני מצפה שאם הליכוד יציבו מועמד הציבור בירושלים וגם מנהיגיו כולל החרדים יתמכו במועמד שנתמך ע״י ראש הממשלה, כי אני סבור שמה שטוב לירושלים זה פחות קיטוב ויותר חיבור בין ציבורים שונים, חווינו בירושלים את הפילוג במערכות הבחירות כמה פעמים בעד חרדים ונגד חרדים וזה לא הוביל לשום דבר. הגישה שלי תמיד הינה במקום לריב על העוגה הקטנה בואו ונגדיל אותה כדי שיהיה טוב לכולם", אומר אלקין.

"לליכוד יש דרך לקבלת החלטות וההתמודדות של דודי אמסלם לא רלוונטית, כי אנחנו חברים והוא גם הודיע כי לא יתמודד וסבור שחשוב שהליכוד יציבו מועמד", מתייחס אלקין למתחרה האפשרי מבית.

"אני יודע שהחרדים בוחנים אפשרות להצבת מועמד חרדי זה משהו שאולי תיאורטית אפשרי אבל אני לא בטוח שיש לזה סיכוי גדול, יש פה גם סיכון לציבור החרדי ואני בכלל לא בטוח שזה טוב לציבור החרדי כי זה יגדיל את הקיטוב במערכת הבחירות אבל אני אכבד כל החלטה", מצהיר השר.

אנחנו לא מחויבים להחלטה של החרדים הליכוד זה מפלגת שלטון", אומר אלקין ומוסיף, "נקבל החלטה ונדבר עם כלל הציבורים בעיר כולל החרדים. אם הם יחליטו בחלקם לא לתמוך בנו זה אפשרי רק (צריך לזכור) שפעמיים ההנהגה של החרדים טעתה בזה ב-2 מערכות הבחירות האחרונות ולכן כדאי לעשות חישובים טובים מי בעל הסיכויים הגדולים לנצח ולא לטעות פעם שלישית", מזהיר אלקין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר