ניצחון ללשכה

בית המשפט דחה את רוב טענות המתמחים

בית המשפט המחוזי דעה את רוב טענות המתמחים נגד לשכת עורכי הדין בנוגע לבחינת הלשכה וקיבל את הטענות לגבי שתי שאלות בלבד. המתמחים חויבו ב-136 אלף ש"ח הוצאות (משפט)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בית המשפט המחוזי דחה היום (שישי) כ-14 עתירות שהגישו מתמחים נגד לשכת עורכי הדין סביב בחינות הלשכה במועד דצמבר 2017. בית המשפט דחה את הטענות על זיופים, בדיקה מגמתית ושאלות מטעות וסירב לדרישה למתן פקטור רחב של 20 נקודות ופסילת פרק הנוגע לניסוח משפטי.

המתמחים, חויבו בתשלום הוצאות משפט בסך יותר מ-136 אלף שקל. בית המשפט פסל שתי שאלות בבחינה וקבע כי בשאלה נוספת ניתן לקבל תשובה אחרת בנוסף על זו שאישרה הלשכה.

המאבק של המתמחים נגד לשכת עורכי הדין, כלל הפגנות נגד יו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נוה, ומחאה נגד שרת המשפטים, איילת שקד. מאז הבחינה האחרונה שמתכונתה שונתה ונערכה בפעם הראשונה בצורה החדשה, ניהלו המתמחים חזית משפטית ותקשורתית רחבה וטענו כי הבחינות במתכונתן נבנו בכוונה בצורה שתקשה על המתמחים לעבור אותן כדי לסגור את שערי המקצוע שמוצף גם כך ויש בהן פגיעה מכוונת בחופש העיסוק.

במסגרת המחאה עלו טענות רבות על זיופים, בדיקה מגמתית של הבחינות במטרה להכשיל ודרישה לפקטור רחב של עשרים נקודות בשל שאלות לא הוגנות, לטענתם. אלא שהיום, כאמור,החליט בית המשפט לדחות את טענות המתמחים ופסל שתי שאלות בלבד מהבחינה כולה. בעניין שאלה נוספת בבחינה, קבע בית המשפט כי יש חלופה נוספת שניתן לקבלה כנכונה. בית המשפט לא קיבל את הטענה לפיה נרשמו זיופים בבחינה ודחה את הבקשה למתן פקטור.

בכך למעשה איפשר בית המשפט רק למי שנכשל על חודה של נקודה או שתיים לעבור את הבחינה. גם לעניין הדרישה לפסול את פרק הניסוח המשפטי בבחינה שערכו 15 נקודות, סירב בית המשפט לבטל כמו גם את הדרישה הגורפת לפסול 27 מתוך 85 שאלות.

נוכח תוצאת פסק הדין בית המשפט, חייב בית המשפט את המתמחים בהוצאות גבוהות. את הוועדה הבוחנת והלשכה ייצגו בכל העתירות עורכי הדין דוד יצחק, רונן בוך, מירית שלו ממשרד קסוטו ושות'.

זו לא הפעם הראשונה שבית המשפט דוחה תביעות דומות ומחייב את המתמחים בתשלום ההוצאות. גם בשנים שעברו היו החלטות דומות אם כי בהחלט ישנם כאלו שיוכלו להיעזר בתיקון 2 השאלות שנפסלו ולעבור על חודה של נקודה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר