אחר הראיון ב'כיכר השבת'

הקרב על ירושלים: החרדים בעיר מתלבטים

לנוכח ההכרזה של השר זאב אלקין והחשש מפני התמודדותו של עופר ברקוביץ' ייתכן והמפלגות החרדיות יוותרו על הרצת מועמד חרדי משלהן לראשות עיריית ירושלים (חדשות חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
זאב אלקין ומשה ליאון (צילום: הדס פרוש, יונתן זינדל - פלאש 90)

חשיפתו של השר זאב אלקין בראיון ל'כיכר השבת' ביום שישי, לפיה בתקופה הקרובה תתקבל החלטה סופית ע״י ראש הממשלה האם להתמודד בבחירות בירושלים וכי יו״ר הקואליציה ח״כ דודי אמסלם לא יתמודד באם אלקין יעשה זאת, גרמה להיערכות מחדש בזירה הפוליטית הירושלמית.

בבורסת השמות ניצבים כעת שלושה מועמדים מובילים. השר זאב אלקין, סגן ראש העיר משה ליאון והמועמד החרדי יוסי דייטש.

גורמים פוליטיים חרדיים העלו בימים האחרונים את החשש, כי לאור ריצתו של עופר ברקוביץ שינסה לרכז סביבו את הציבור החילוני יש לחשוב שוב האם כדאי להריץ מועמד חרדי שכן הדבר עלול לגרום לקרב חרדים-חילונים שיביא להפסד ולעליית מועמד אנטי דתי.

הדוברים מזכירים גם את אמירתו של מרן שר התורה הגר״ח קנייבסקי מנהיגה הרוחני של דגל התורה לפיה לא כדאי לקחת סיכונים מיותרים ולגרום חלילה וחס לחילול השם.

מנגד אחרים טוענים כי באם כלל הציבור החרדי יתאחד סביב דייטש הרי שהחרדים יכולים לכבוש את ראשות העיר. זה יהיה פספוס גדול אם הציבור החרדי לא יעשה זאת וחייבים לכוון לשם, הם טוענים.

כפי שנחשף בכיכר השבת בימים האחרונים נפגשו חברי וועדת הרבנים של דגל בירושלים הגאונים רבי דוד כהן ראש ישיבת חברון ורבי ברוך סולוביציק עם יו״ר דגל התורה ח״כ משה גפני במטרה לבדוק את ההצעות השונות שעומדות על הפרק ולקבל החלטות בקרוב.

יצוין, כי הקשר מול תנועת ש״ס נחשב ליציב במיוחד, שכן יו"ר ש״ס אריה דרעי, נחשב למקורב לחבר המועצת הליטאית הגר״ד כהן.

ההתלבטות כעת הינה האם לתמוך במועמד חרדי באם ירוץ ובאם לא בין תמיכה במועמדותו של אלקין לבין תמיכה במועמדותו של ליאון והדבר תלוי הן ביכולת של מי מהשניים להביא קולות בציבור הכללי ולכבוש את ראשות העיר והן בשאלות נוספות כגון התמיכה של הליכוד וישראל ביתנו בנושאים ציבוריים שונים העומדים על סדר יומו של המגזר החרדי ושל עולם התורה.

יצוין, כי השניים נועדו בחודש האחרון עם ח"כ אורי מקלב בכדי לנסות לקבל את תמיכת הסיעות החרדיות בעיר, כך או כך השאיפה הינה שההכרעה תתקבל במשותף זאת לאור רצונו של מרן שר התורה שתהייה אחדות ושהשיתוף פעולה בין דגל התורה לש"ס יישמר בנושא החשוב של ההתמודדות לראשות עיריית ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר