אמירה דרמטית

ראש הממשלה : "עדיף מאבק עם איראן - עכשיו"

נתניהו מביע לראשונה את עמדתו הברורה, שעשויה להסביר את סדרת ההתקפות שיוחסו לישראל נגד איראן: "עדיף לבלום את ההתבססות שלה בסוריה עכשיו - מאשר אחר כך" (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דבריו החד משמעיים של ראש הממשלה (צילום: אלי מנדלבאום, ynet)

"אנחנו נחושים לבלום את התוקפנות האיראנית באיבה, גם אם הדבר יהיה כרוך במאבק. עדיף עכשיו מאשר אחר כך" - כך אמר היום (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו, לקראת יציאתו השבוע לרוסיה במטרה לפגוש את הנשיא ולדימיר פוטין.

לדבריו, "אומות שלא היו מוכנות לפעול בזמו נגד תוקפנות רצחנית נגדן שילמו מחירים כבדים בהרבה. איננו רוצים בהסלמה, אבל ערוכים לכל תרחיש. ישראל שומרת על חופש פעולה מלא כדי להגן על עצמה".

נתניהו הוסיף: "ארגון משמרות המהפכה של איראן מעביר לסוריה בחודשים האחרונים נשק מתקדם כדי לפגוע בנו, הן בחזית והן בעורף. כולל מל"טים התקפיים, טילי קרקע-קרקע, ומערכות נ"מ איראניות שיאיימו על מטוסי חיל האוויר".

"הפגישות שלי עם נשיא רוסיה תמיד חשובות לביטחון ישראל ולתיאום של צה"ל והצבא הרוסי, אבל הפגישה השבוע חשובה במיוחד לאור מאמציה של איראן להתבסס בסוריה נגד ישראל", סיים ראש הממשלה.

(צילום: Miriam Alster/Flash90)

מדובר באמירה בעלת משמעות דרמטית, לפחות מבחינה ציבורית, מאחר ונתניהו מודה בה כי ישראל הולכת בעיניים פקוחות ובכוונה תחילה לקראת עימות יזום עם איראן, שבהתבססותה בסוריה צפויה לעסוק פגישתו המדוברת עם פוטין.

עמדה זו, אותה כאמור ראש הממשלה מביע היום לראשונה, עולה בקנה אחד עם התקיפות העקביות שבוצעו לאחרונה על בסיסי איראן בסוריה, שהאחרונה שבהם השמידה לפי הפרסומים 200 טילי קרקע-קרקע ארוכי טווח והרגה עוד כעשרה איראנים, בפעולה שהציתה מתיחות שיא ותחושת טרום מלחמה במזרח התיכון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר