בדיקת דה מרקר

הפער האדיר בין המחיר שאתם משלמים על מוצר ב'סופר פארם' למחיר שבו תוכלו לקנות אותו ברשת

בדיקה אקראית של "דה מרקר" על 18 מוצרי פארם, העלתה פערים של עשרות אחוזים בין המחירים ברשת סופר פארם - לבין מחירי אותם מוצרים בדיוק ברשת האינטרנט (כלכלה, בארץ)

סופר פארם, ארכיון (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

השוואה שערך העיתון הכלכלי "דה מרקר" מעלה פערים משמעותיים בין מחירי מוצרי פארם בחנויות רשת "סופר-פארם", לבין חנויות פארם אינטרנטיות שמספקות בדיוק את אותם מוצרים - אולם במחירים זולים הרבה יותר.

העיתון מדגיש את המסקנה - שכבר ברורה לרבים שהעבירו את קניית מוצרי הפארם שלהם לרשת - כי "קניית מוצרי פארם באינטרנט יכולה לחסוך לכם עשרות, ואף מאות שקלים, בכל קנייה".

"דה מרקר" בדק 18 מוצרים אקראיים לתינוקות, לילדים, לאמהות אחרי לידה, ויטמינים ותוספי תזונה, מוצרי טיפוח ועוד. הבדיקה העלתה כי הפערים בין המחיר בחנויות הרשת לבין המחירים באינטרנט, עומדים על עשרות אחוזים - לטובת האינטרנט כמובן.

מתוצאות הבדיקה:

  • קרם שנמכר בסופר פארם ב-110.9 ש"ח, עולה בחנות אינטרנטית: 67 ש"ח.
  • קרם שנמכר בסופר פארם ב-819 ש"ח, יעלה לכם באינטרנט: 649.9 ש"ח.
  • מולטי ויטמין שנמכר בסופר פארם ב-84.9 ש"ח, נמכר באינטרנט ב-53 ש"ח.

גם בקטגוריית ההיגיינה נמצאו פערים בין קנייה בסופר פארם לקנייה ברשת, אולם קטנים יותר. רק שני מוצרים (מתוך 18 שנבחרו) זכו למחירים תואמים באינטרנט ובסופר פארם: מברשת שיניים שעלתה 34.9 ש"ח, וסבון פנים שעלה 109 ש"ח. מוצר אחד היה יקר יותר באינטרנט: רביעיית מגבונים לחים. שנמכרים בחנות אינטרנטית ב-21.9 ש"ח, לעומת 16.9 ש"ח בסופר פארם.

החרדים קונים יותר באינטרנט

השימוש באינטרנט במגזר החרדי הלך וצבר תאוצה בשנים האחרונות, ומנתונים של איגוד האינטרנט הישראלי עולה כי ביחס למגזר הכללי, אחוז הגולשים החרדים שמבצעים קניות באינטרנט גבוה יותר.

מהנתונים שפורסמו בינואר 2017 עלה כי מתוך החרדים המשתמשים באינטרנט, 87% מבצעים תשלומים או מקצרים תורים באמצעות האינטרנט (לעומת 71% במגזר הכללי) ו-73% מבצעים קניות דרך האינטרנט (לעומת 64% במגזר הכללי).

באופן כללי, ישראל נחשבת למעצמה של קניות באינטרנט, ונמצאת במקום השני בסחר האלקטרוני - שניה בלבד לסין שמדורגת ראשונה. על פי נתוני מחקר שערכה ענקית הרשת איביי, בכל שתי שניות מתבצעת קנית מוצר על ידי ישראלי ברשת, ובכל שלוש שניות וחצי מכירה ישראלית.

לצד אתרי הקניות הגדולים ברשת, בשנים האחרונות עלו לרשת יותר ויותר אתרים ישראלים המציעים מוצרים בקטגוריות שונות, בין השאר גם מוצרי פארם. כעת כאמור עולה כי הפערים בין מחירי מוצרי הפארם בחנויות האינטרנטיות לעומת המחירים בסופר פארם משמעותיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר