מנה מביכה

השף של נתניהו הגיש לראש ממשלת יפן קינוח בתוך נעל

נעל, הפריט המוקצה ביותר בעיני היפנים, שימש לאחרונה כמגש לקינוח שהונח בפני ראש ממשלת יפן בארוחת הערב החגיגית שהכין עבורו השף הרשמי של בני הזוג נתניהו (מענין)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הקינוח שהעליב (צילום: מתוך אינסטגרם)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה אירחו בשבוע שעבר במעונם הרשמי את ראש ממשלת יפן שינזו אבה ואשתו אקיה, לארוחת ערב חגיגית, אך מה שגנב את ההצגה הייתה המנה האחרונה: קינוח, שהכין שף הבית שגב משה, הוגש בתוך נעליים.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', דיפלומטים יפנים, גורמים במשרד החוץ הישראלי ודיפלומטים ישראלים בכירים ששירתו בעבר ביפן, סיפרו כי הם הזדעזעו מהרעיון.

בכיר ישראלי ששירת בעבר ביפן אמר לעיתון: "מדובר בהחלטה חסרת רגישות. אין בתרבות היפנית דבר יותר בזוי מנעל. לא רק שהם לא נכנסים לבתים שלהם עם נעל, לא תמצא גם נעליים בלשכות שלהם. מדובר בחוסר כבוד ממדרגה ראשונה".

לדברי דיפלומט יפני שצוטט ב'ידיעות': "אין תרבות בעולם שבה מניחים נעליים על השולחן. מה חשב לעצמו השף המהולל? אם זה הומור - אנו לא חושבים שזה מצחיק. נעלבנו בשם ראש הממשלה שלנו".

ביקור ראש ממשלת יפן בישראל (צילום: לע"מ)

מטעמו של השף נמסר לעיתון: "שף שגב משה הוא יצירתי במיוחד ונחשב לאמן מוביל בתחומו המייצר חוויות קולינריות יוצאות דופן. בתום הארוחה שבישל, הוגש קינוח ייחודי בשפה הקולינארית-אמנותית המזוהה עם השף בארץ ובחו"ל - 'שגב ארט'".

"הקינוח הוגש בתוך פסל של האמן הבינלאומי טום דיקסון, המוצג במוזיאונים החשובים ביותר בעולם, ולראשונה הוצג בישראל בארוחה. מדובר בפריט אמנות איכותי העשוי ממתכת יצוקה בצורה של נעל, ולא מדובר בנעל אמיתית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר