משנים את הנהלים

'משפחה' כבר לא מדיר נשים, לפחות ברשתות החברתיות

אחרי פרסום תמונת הילארי קלינטון בערב הבחירות לנשיאות ארה"ב, עוד שינוי בנהלים של "משפחה": החל לפרסם באופן קבוע תמונות נשים בערוצים שלו ברשתות החברתיות (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
הדלקת נרות שבת. תמונה שעוברת מסך בניו מדיה של "משפחה", אבל לא בפרינט (צילום: שאטרסטוק)

השבועון החרדי "משפחה" בגרסתו האנגלית, משנה במקצת את הנהלים שלו בכל הקשור לפרסום תמונות נשים - כך עולה מדיווח של המגזין היהודי forward. במסגרת הנהלים החדשים שנכנסו לאחרונה ליישום, "משפחה" החל להציג תמונות נשים בערוצים שונים ברשתות החברתיות, למשל פייסבוק וטוויטר, זאת במסגרת הפניות שהוא מפרסם לאתר האינטרנט של המגזין.

השינוי בא לידי ביטוי לפי שעה רק בחשבונות שמפעיל המגזין ברשתות החברתיות לצורך העברת גולשים לאתר האינטרנט שלו, כאשר באתר עצמו ובמגזין המודפס - נשים ימשיכו להיות בלתי נראות. כך למשל קורה שפוסטים של 'משפחה' בטוויטר או בפייסבוק יכילו תמונות נשים, אולם בלחיצה על הלינק המצורף תעברו לדף באתר האינטרנט של המגזין בו לא יוצגו תמונות נשים.

מה שאסור בפרינט מותר בניו מדיה. הפנייה בחשבון הטוויטר של "משפחה" (צילום מסך)

על פי הדיווח של forward, "משפחה" הפיץ בשבוע שעבר הודעת מייל למנויים, בה הודיע כי הוחלט להרחיב את השימוש של המגזין במדיה החברתית. להודעה, בצעד שהפתיע את המנויים, צורפו תמונות של שלוש נשים, בהן רוחי פרייר, השופטת החרדית הראשונה מניו יורק.

הגולשים ברשתות החברתיות שהופתעו לגלות תמונות של נשים בפרסומים שונים של משפחה, דווקא בירכו על הצעד. "מרענן לראות את המגדר שלי בדף הפייסבוק של מגזין משפחה" כתבה אחת הגולשות בדף של המגזין ברשת. גולשת אחרת העירה: "שימו תמונות של נשים גם במהדורה המודפסת - ונעשה מנוי בשמחה".

במשך שנים העיתונות החרדית אסרה באופן גורף פרסום של תמונות נשים - גם תמונות צנועות שלא נשקפת לגביהן בעיה הלכתית. העיתונות המודפסת המשיכה בקו השמרני הזה גם כשאתרי האינטרנט החרדים החלו בסביבות שנת 2009 לפרסם תמונות של פוליטיקאיות ודמויות חדשותיות נשיות.

בערב הבחירות האחרונות לנשיאות ארה"ב, נראה שינוי ראשון בעיתונות החרדית המודפסת, כשהיו גם שכינו זאת 'שינוי היסטורי': מגזין "משפחה" באנגלית הקדיש את עמוד השער שלו להתמודדות ראש בראש בין דונלד טראמפ להילרי קלינטון, ושיבץ לראשונה בהיסטוריה תמונת אישה על השער שלו.

השער של משפחה עם תמונת קלינטון, והטור ש"המודיע" פרסם נגדו (סריקה)

ב"משפחה" באנגלית אמרו אז ל"כיכר השבת" כי "עיתון 'משפחה' באנגלית כפוף לוועדה רוחנית המורכבת מדמויות חשובות בעולם התורה של ארצות הברית. בהתייעצות של הוועדה הרוחנית עם רבני הקהילות בארה"ב, הוחלט, בהתחשב במכלול שיקולים של אחריות כלל-ציבורית, לפרסם את התמונה באופן בו היא פורסמה".

עם זאת, למרות ההסבר המרומז של "משפחה" כי הדבר נעשה בכדי לא לגרום משבר מול מי שהייתה על פי הסקרים באותה תקופה עתידה להיות נשיאת ארה"ב, בביטאון 'המודיע' של "אגודת ישראל" יצאו באותם ימים למתקפה חריפה נגד המגזין: "אין ולא היו וגם לא יהיו בעיתונות חרדית אמיתית תמונות נשים בכלל גם לא כאלו שהגיעו למשרות שלטוניות ומלכותיות רמות בארצותיהן וגם לא תמונות נשים מהווי החיים היהודי. אלו הן אורחות חיינו, אלו הגדרים המסובבים אותם והמה לא משתנים ולא קשורים בנסיבות פוליטיות" טענו ב"המודיע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר