אושר בקריאה ראשונה: כספי מחבלים ינוכו מכספי הרשות

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק שתאפשר למדינת ישראל לנכות מכספי הרשות הפלסטינית את הכספים שהם מעבירים לידי המחבלים ומשפחותיהם (חדושת בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני), בקריאה ראשונה את הצעת חוק לניכוי כספים ששילמה הרשות הפלסטינית בזיקה לטרור מהכספים המועברים אליה מממשלת ישראל.

בהצעת החוק מוצע לקבוע כי מהכספים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית מכוח יישום הסכמי הביניים ינוכו סכומים שהרשות הפלסטינית מעבירה לפעילי טרור ולבני משפחותיהם. כמו כן, מוצע להסמיך את הקבינט להתיר את העברת הכספים או להחליט על הקפאת העברתם, וכן מוצע לקבוע הוראות לגבי ניהול הכספים שנוכו.

בדברי ההסבר נכתב: "הצעת החוק נועדה לקבוע הוראות לעניין ניכוי של כספים ששילמה הרשות הפלסטינית בזיקה לטרור, מתוך הכספים המועברים על־ידי ממשלת ישראל לרשות מכוח חוקי יישום הסכמי הביניים עם הרשות.

"הכוונה לכספים המשולמים לפעילי טרור כהגדרתם המוצעת, בשל היותם פעילי טרור, או לבני משפחותיהם של פעילי טרור שנפצעו או שנהרגו, או לכספים המשולמים לאסירים או עצורים אחרים בשל ביצוע או ניסיון לביצוע של עבירה שיש בה כדי לפגוע בביטחון המדינה או בביטחון הציבור, או לבני משפחותיהם, כתגמול על פעולות הטרור שביצעו".

סגן שר הביטחון אלי בן דהן הציג את ההצעה ואמר: "היום מדינת ישראל אומרת לא עוד, אנחנו נילחם בטרוריסטים לא רק בתפיסתם והבאתם לדין אלא גם לאחר שנכלאו. נמשיך להילחם בהם ובבני משפחותיהם ובמי שמממן אותם ונגלה אפס סובלנות לטרור.

"על פי נתוני מערכת הביטחון הרשות הפלשתינית משלמת יותר ממיליארד שקל בשנה לטרוריסטים ובני משפחותיהם. תארו לכם כמה גני ילדים ובתי ספר היו יכולים להיבנות מהסכום הזה. במקום לדאוג לתושבי עזה, דואגת הרשות לעידוד הטרור. ההצעה נועדה להפסיק את האבסורד שקיים היום כשהרש"פ ביד אחת נלחמת במדינת ישראל באמצעות העברת הכספים לטרוריסטים וביד השנייה מקבלת כספים ממדינת ישראל".

ח"כ אחמד טיבי אמר במליאה: "השיטה הזו של לסחוט את כספי העם הפלשתיני שנמצאים באוצר, שאמור להיות צינור להעברת הכספים, היא סחיטה של הכיבוש. פעם זה דרך חברת החשמל, ופעם דרך אסירים פלשתינים. אם מותר לצלפים לירות על ילדים מותר גם לגנוב את הכסף של הפלשתינים. כל השיטות האלה לא עזרו בעבר והם גם לא יעזרו. גם בוייטנאם ובאלג'יר חלק מהשחרור הלאומי היה באלימות. אין שחרור ללא אלימות. אני תומך במאבק עממי לא אלים כמו בגבול עזה אבל מי שאשם יותר זה הצלף ולא המפגין."

ח"כ מיקי לוי: "מדינת ישראל שמה היום סוף למגמה שבה הרש"פ תומכת במשפחות של מרצחים ואף גרוע מכך, מעבירה כספים לאותם רוצחים שיושבים בכלא הישראלי. זה חוק צודק וראוי".

ח"כ אלעזר שטרן שיזם הצעה פרטית דומה: "לשלם כסף לאנשים שרצחו נשים וילדים זה עידוד לרצח. יגאל עמיר היה אחד, זה שהוא מקבל כסף לא מעודד רצח. זה שברש"פ ילדים יודעים שאם הם ירצחו ילדים יהודים הם והמשפחות שלהם יקבלו כסף זה עידוד יום יומי לרצח. מי שרוצה שלום צריך לתמוך בחוק הזה. כל עוד ברש"פ ידעו שמי שירצח יותר יהודים יקבל יותר כסף, לא יהיה פה שלום."

55 תמכו ו-13 חברי הרשימה המשותפת התנגדו וההצעה תועבר להמשך דיון לוועדת חוץ וביטחון להמשך דיון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר