לא מתייאשים

שר החוץ הצרפתי: "הסכם הגרעין לא מת"

השר ז'אן-איב לה דריאן הודיע כי הנשיא עמנואל מקרון ישוחח במהלך היום עם הנשיא האיראני חסן רוחאני כדי לדון עמו כיצד להמשיך בהסכם הגרעין למרות פרישתה של ארה"ב (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
עמנואל מקרון, נשיא צרפת (צילום: שאטרסטוק)

הצרפתים רחוקים מלהיות מרוצים מהחלטת הנשיא טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן ושר החוץ של צרפת, ז'אן-איב לה דריאן, אמר הבוקר (רביעי) כי "הסכם הגרעין לא מת". לדבריו, דו"חות הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מראים כי איראן מכבדת את ההסכם.

עוד הוסיף לה דריאן כי נשיא צרפת עמנואל מקרון ישוחח בהמשך היום עם נשיא איראן חסן רוחאני בנוגע לכיבוד ההסכם, ובשבוע הבא ייפגשו בנושא נציגים של ארצו יחד עם נציגי בריטניה, גרמניה ואיראן.

כבר אמש (שלישי), זמן קצר לאחר הפרישה האמריקנית מהסכם הגרעין, הודיעו מנהיגי שלוש המעצמות כי הם מצטערים על החלטתו של הנשיא טראמפ. "ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת עמנואל מקרון הצהירו כי הפרישה האמריקנית מנוגדת להשקפות של מדינות אירופה שדחקו בו להישאר בהסכם".

"אנחנו מזכירים שההסכם התקבל פה אחד במועצת הביטחון של האו"ם במסגרת החלטה 2231. אנחנו קוראים לכל הצדדים להישאר מחויבים לתנאי ההסכם ולנהוג באחריות".

בהצהרה נפרדת אמר מקרון כי הישארותה של איראן לא גרעינית מוטלת בספק. מקרון ציין כי הוא ימשיך לעמול על הסכם רחב יותר שיכלול את הפעילות הגרעינית, תוכנית הטילים והיציבות המזרח התיכון.

מקרון, שביקר בחודש שעבר בבית הלבן, ניסה לשכנע את טראמפ פעם נוספת שלא לפרוש מההסכם - אך ככל הנראה הבין כבר אז שהנשיא לא מתכוון לחזור בו. עוד בביקורו בארה"ב אמר מקרון לכתבים כי "הנשיא טראמפ לא מעוניין להגן על ההסכם. זוהי הבטחת בחירות שהוא הכריז עליה כבר בתחילת הקמפיין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר