ב'לניאדו' מכחישים

יולדת חרדית טוענת: בית החולים אשם במות בתי

בני זוג צעירים ששכלו בפתאומיות את בתם הראשונה, יומיים לאחר לידתה, מעלים שורת טענות חמורות נגד בית החולים לניאדו: מרשלנות שגרמה למוות ועד אטימות מקוממת (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בית החולים לניאדו (צילום ארכיון: עידו ארז, ynet)

יום שלישי שעבר היה היום המאושר בחייהם של ד. וח, בני 20, חרדים מנתניה. בשעה שבע בערב הם חבקו בבית החולים לניאדו את בתם הראשונה, שהגיחה לאוויר העולם עשרה חודשים לאחר נישואיהם.

אך יומיים לאחר מכן השמחה הפכה לאסון, ממנו הם כמובן מתקשים להתאושש: בצהרי יום חמישי, ניגשה אחות בית החולים אל מיטת האם שאושפזה במחלקת יולדות, ובישרה לה כי התינוקת הועברה לפגיה מאחר ומצבה לא טוב והיא נאלצה לעבור החייאה.

את השתלשלות הדברים המקוממת, לטענת בני המשפחה, מתאר ל"כיכר השבת" בעלה, אברך מאחד הכוללים המוכרים בנתניה: "רצנו לפגיה, אשתי בכתה והתחננה שיעשו החייאה נוספת, ומה שענו לה זה 'את אישה מאמינה, אז את צריכה להאמין שניסינו'. ככה באטימות, במקום להוריד את הראש, לשתוק בחכמה מול אישה צעירה בפאניקה".

"בשלב זה התעקשתי להיכנס לרופא, וכשהתיישבנו מולו הוא אמר לנו 'אני רוצה לבשר לכם בשורה לא טובה: אחת האחיות מצאה את התינוקת ללא רוח חיים. ניסו להחיות אותה במשך 20 דקות, ולא הצליחו. זה מוגדר כמוות בעריסה'. ככה הנחיתו את זה עלינו, בלי אף עובדת סוציאלית כמו שחייבים במקרים כאלו".

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

סבה של התינוקת, אבי האם, מספר ל"כיכר השבת": "קיבלתי טלפון שכדאי להגיע מהר לבית החולים, וכבר בדרך אני שומע בשיחה עם החתן שלי את צרחות הבכי של אשתו, הבת שלי. כשהגענו למחלקה וראיתי את הבת שלי מתפרקת, שאלתי איפה העובדת הסוציאלית, הם התחילו לגמגם לי, 'החליפו צבעים', ורק אחרי חצי שעה הלכו לקרוא לה".

לבני המשפחה אף ברור שנסיבות המוות נגרמו בשל רשלנות: "זו היתה לידה רגילה, בזמן, ונולדה תינוקת בריאה לחלוטין ששקלה יותר מ-3 קילו. זמן קצר לפני המוות, בדקו את התינוקת וכל התוצאות היו תקינות לגמרי. כשסיפרו לנו בבית החולים על הבדיקות, ביקשנו לראות מסמכים - הרי הכל מתועד - ועד עכשיו מתחמקים מאיתנו ולא מביאים לנו אותם. בטח היא נחנקה ממשהו כשלא השגיחו עליה מספיק, מחוסר באנשי צוות, שאחד מהם מצא אותה כשהיא כחולה וקרה", משערים בני המשפחה השכולה.

בנוסף, רק לאחר פניית כתבת הבריאות של עיתון 'הארץ', רוני לינדר-גנץ שפרסמה לראשונה את המקרה הכואב, "נזכרו" בבית החולים לעדכן את משרד הבריאות על האירוע הטרגי, דבר שעל פי הנהלים הם היו מחויבים לעשות באופן מיידי.

ד', האב הכועס, אף טוען כי בבית החולים "מנצלים את העובדה שאתה חרדי ולא יכול לעשות נתיחה שלאחר המוות. כל ההתנהגות שלהם, מהרגע הראשון, גרמה לי להבין איך חטפו את ילדי תימן", הוא מסיים בתסכול.

בבית החולים לניאדו הכחישו את הטענות, ומסרו ל"כיכר השבת" בתגובה: "ראשית, אנו משתתפים בצערה העמוק של המשפחה ומתפללים שלא ידעו עוד צער. מדובר במקרה טרגי שלא היה ניתן לחיזוי ומניעה.הטיפול בוצע ללא רבב, תוך הענקת השגחה צמודה".

"מסירת ההודעה למשפחה בוצעה ברגישות ועדינות, מיד לאחר הפטירה על ידי מנהל מחלקת יילודים, בנוכחות עובדת סוציאלית כמקובל. דיווח הועבר למשרד הבריאות כנדרש. שוב, אנו משתתפים בצערה העמוק של המשפחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר