לאחר הסגרתו מברזיל

ירה בערבי ונמלט: 15 שנות מאסר ליהושע אליצור

"הוא חשד שמי שאינו יהודי הוא מחבל פוטנציאלי" - כך תיאר היום השופט את המניע של יהושע אליצור שירה למוות סתם כך בערבי שפגש. בתו העיוורת הגיבה: אני מודה לאלוהים ולצדק (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יהושע אליצור בבית המשפט, היום (צילום: גלעד מורג, ynet)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (רביעי) 15 שנות מאסר ותשלום פיצוי 200 אלף ש"ח על יהושע אליצור, שהורשע בהריגת פלסטיני בשנת 2005 ונמלט מיד אחר כך מהארץ לברזיל.

אליצור - יוהנס אנגלית ווימר בשמו המקורי, לפני שהתגייר - נהג שנה קודם לכן ברכב פרטי ממחסום בית פוריק לכיוון אלון מורה, עקף רכב שבו נהג צאיל א-שתיה מהכפר סאלם, הורה לו באיומי נשק לעצור וירה בו למוות.

כזכור, לאחר הימלטותו של אליצור מישראל, הוציא נגדו האינטרפול צו מעצר בינלאומי, ולפני מספר חודשים הוא הוסגר לישראל לאחר שנעצר בסאו פאולו שבברזיל.

בגזר דינו החמור כתב היום השופט צבי גורפינקל: "בית המשפט קבע כי הנאשם ירה לעבר המנוח ללא כל סיבה, ולאחר שהנוסעים ביקשו להזעיק עזרה רפואית הוא התעלם מכך. גם בגמר האירוע לא הזעיק הנאשם עזרה רפואית. בעת שירה נקבע כי לא עמדה לו כל טענת הגנת עצמית, הרכב לא פנה לכיוונו".

"לאור הממצאים החד משמעיים בהכרעת הדין, לא ניתן לסבור שהנאשם היה במצב סיכון או טעה לחשוב שהוא במצב כזה. לפנינו מקרה חמור של קטילת חיי אדם ללא צורך וללא תכלית. הוא חשד שמי שאינו יהודי הוא מחבל פוטנציאלי", נימק השופט.

תגובת בתו העיוורת של הערבי שנורה (צילום: עמית הובר, ynet)

לאחר גזר הדין, אמרה ל-ynet בתו העיוורת של הערבי שנרצח, יסמין אחלאס א-שתיה: "אני מודה מעומק לבי, אני מרוצה מאוד. אמי פה לצדי, היא סבלה הרבה לאחר מות אבי. אני חשה רגשות מעורבים. לבסוף אני מודה לשופט לאלוהים ולצדק, אני שמחה מאוד שהשגנו צדק. אני מרוצה מאוד שרוצח אבי הולך לכלא לשנים ארוכות, שילמד שערך החיים הוא יקר מאוד".

אליצור מצידו התייחס למקרה בפען הראשונה, בדיון הקודם, ואמר: "אני מתנצל בפני משפחת הקורבן על מות האב, אבל אין לי ספק שהייתי בסכנת חיים. זה מקום מאוד מאוד מסוכן, ודברים רבים יכולים לקרות שם. יחד עם זאת, אני מבין מנקודת מבט הומנית שזה אובדן גדול עבור המשפחה".

(צילום: יאיר שגיא, ynet)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר