סאגת מתחם התחנה

ההתבטאות שתסבך את ליאון מול החרדים? אין סיבה לשנות את המצב במתחם התחנה

כשברקע קמפיין חילוני שקורא לו 'לא לברוח' מההחלטה, משה ליאון הודיע לגולשיו בפייסבוק כי הוא לא רואה סיבה לסגור את מתחם התחנה - סמל המאבק החילוני - בשבתות (כיכר העיר)

אבי רבינא | כיכר השבת |
משה ליאון, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

דריכות במערכת הפוליטית הירושלמית לקראת ההצבעה ביום רביעי הקרוב על ההצעה שעשויה להביא לסגירת מתחם התחנה הראשונה בירושלים בשבת, כשהשאלה המרכזית היא כיצד יצביע המועמד לראשות העיר משה ליאון, המבקש את תמיכת החרדים.

ימים לפני ההצבעה, נראה כי משה ליאון נמצא בצומת דרכים לא פשוטה. מהצד האחד שואף ליאון לקבל את תמיכת החילונים בעיר, ובשביל זה הוא צריך להצביע בעד המשך פתיחת המתחם התחנה בשבת. המתחם, יצויין, הפך לסמל מרכזי במאבקי השבת בירושלים.

נגד הסגירה. התגובה של ליאון בפייסבוק

מנגד, מתמודד ליאון עם לחץ חרדי כבד להצביע נגד פתיחת המתחם בשבת. ליאון, כידוע, שואף לקבל את תמיכת החרדים בעיר. הצבעה בעד פתיחת המתחם בשבת תיראה כ"בגידה" בחרדים הירושלמים.

ליאון נשאל השבוע בעמוד הפייסבוק שלו: "מה תהיה עמדתך בנוגע לסגירת מתחם התחנה בשבת?", והשיב בנחרצות: "עמדתי היא שיש לשמור על הסטטוס קוו בעיר. איני רואה סיבה לשנות את מה שמתרחש במקום כיום".

ביום רביעי הקרוב יתכנסו חברי מועצת העיר ירושלים באולם מועצת העיר להצבעה הדרמטית, בישיבה אותה ינהל ראש העיר ניר ברקת. ל'כיכר השבת' נודע כי לחרדים צפוי ככה"נ רוב גם בלי משה ליאון, שיוכל להיעדר מההצבעה. אלא שהיעדרות של ליאון מההצבעה תראה כ"בריחה".

בימים האחרונים, מתנהל קמפיין חילוני ברשת שכותרתו "משה אל תברח". מטרת הקמפיין, כך נראה, להצמיד את ליאון לקיר ולגרום לו להצביע בעד פתיחת המתחם בשבת.

הקמפיין החילוני נגד סגירת מתחם התחנה (צילום מסך)

כך או כך, נראה כאמור כי לחרדים צפוי רוב בהצבעה. מתוך 31 חברים, חבר המועצה מאיר תורג'מן לא ישתתף בהצבעה בשל הרחקתו מהעירייה, חבר המועצה רמי לוי לא ישתתף בהצבעה בשל ניגוד עניינים מאחר והוא מחזיק בבעלות על חלק מהמתחם. לחרדים יש 14 חברים במועצה שיצביעו נגד פתיחת המתחם לצד חבר המועצה הסרוג אריה קינג.

שאלה נוספת העומדת בעינה היא הצבעתם של נציגי הבית היהודי דב קלמנוביץ וחגית משה, שטרם הביעו את עמדתם הפומבית בנושא.

ליאון עצמו הגיב בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הוא "עדיין לומד את הנושא", ובהמשך פרסם את התגובה הבאה: לא אתן יד לקרקס שנועד לפלג את העיר - הסטטוס קוו בבירה ישמר!".

"הפרסומים האחרונים ולפיהם הדיון שיתקיים בשבוע הבא בנושא פתיחת מתחם התחנה בשבת הינו עקרוני - הם זריית חול בעיני הציבור וכל תכליתם לפלג, לסכסך ולפגוע במרקם החיים בין התושבים הדתיים והחילונים בבירה".

"מתחם התחנה מחזיק ברישיון בתוקף לשימוש חורג עד למרץ 2019, ואני מתכנן להסדירו באופן חוקי לאחר שאבחר לראשות העיר".

"בכוונתי לפתח את המתחם כולו, כולל מתחם ה-Jvp, עד לרחוב הרכבת והמדפיס הממשלתי. הקרקס הפופוליסטי שמתנהל בימים אלו סביב נושא מתחם התחנה ושמובל בידי אנשי ציבור חסרי אחריות, הוא עלבון לאינטליגנציה של תושבי ירושלים. מגיע להם יותר קרדיט. ובעיקר - הנהגה שקולה ואחראית שלא מסיתה ומשסה ציבורים זה בזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר