פיתיון טלפוני

עוקץ מבריק: כך נלכדו מחבלי דאע"ש בכירים

המנהיגים הבכירים מקרב שורות ארגון 'המדינה האסלאמית' שנלכדו היום, נפלו בקלות לפתיון הטלפוני שהוצב תחילה לעוזרו הבכיר של המנהיג הרצחני אבו בכר אל בגדדי (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

תפיסת חמשת המפקדים הבכירים מארגון דאע"ש בסוריה, עליה דיווח מוקדם יותר נשיא ארה"ב טראמפ, נפלו בעוקץ מתוחכם של כוחות הקואליציה הפועלים נגד ארגון הטרור הרצחני.

מתברר, כי תחילה נלכד עוזר בכיר של מנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדדי, ובאמצעות שימוש בטלפון הנייד שלו נלכדו הארבעה הנוספים. על פי הדיווח, אנשי הקואליציה השתמשו באפליקציה שהייתה מותקנת על הטלפון הנייד של העוזר, כדי לפתות ארבעה מפקדים בכירים נוספים להגיע למקום מארב.

גורם ביטחוני עיראקי אישר, כי העוזר הבכיר שנלכד בטורקיה כבר בחודש פברואר, הוא איסמאעיל אל-אית'אווי, הידוע גם בכינויו "אבו זייד אל-עיראקי". הוא תואר כעוזר אישי של אל-בגדדי, שאף אחראי להעברת כספי מימון עבור 'המדינה האסלאמית' מרחבי העולם.

המנהיג, אבו בכר אל בגדדי (צילום: מתוך פייסבוק)

סוכני ביון עיראקים השתמשו באפליקציית טלגרם שהייתה מותקנת על הטלפון שלו, ופיתו את ארבעת המפקדים הבכירים לחצות את הגבול מעיראק לסוריה - שם הם נלכדו. עצור נוסף הוא סדאם ג'מאל, ששימש בעבר כמושל מחוז פרת בעיראק מטעם ארגון הטרור.

לדברי הישאם אל-האשימי, בכיר במערכת הביטחון העיראקית שצוטט בסוכנות רויטרס, ג'מאל ואל-אית'אווי הם שני המנהיגים הבכירים ביותר של דאע"ש שאי פעם נתפסו בחיים.

כמה מהמחבלים שנעצרו (צילום מסך: תקשורת ערבית)

במבצע, שנערך בשיתוף פעולה עם כוחות אמריקניים משני צידי הגבול בין סוריה לעיראק, נעצרו גם מוחמד אל-קאדיר הסורי ושני פעילים עיראקים בשם עומר אל-כרבאלי ועיסאם אל-זוובאי.

דובר הקואליציה ריאן דילון כינה את תפיסתם "מכה משמעותית לדאע"ש", והוסיף: "בימים האחרונים, המתקפות של הקואליציה שלנו הרגו יותר מ-40 בכירים של המדינה האסלאמית, כאשר גם לבכירים שנשארו לא נותר זמן רב. אין ספק לגבי התוצאה, אנחנו מנצחים. המבצעים הללו מגובים בדיפלומטיה כאשר אנחנו מתמקדים ביום שאחרי".

הישאם אל-האשימי סיכם: "החבל מתהדק סביב אל-בגדדי", המנהיג המיתולוגי של דאע"ש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר