לאחר שלוש שנים

בית המשפט הרשיע את רוצח דוד בר קפרא

לאחר שהרוצח הראשון הורשע רק בהריגה, הרשיע הבוקר בית המשפט ברצח את הרוצח השני של החקלאי דוד בר קפרא הי"ד • בנו: "זו רק נחמה פעוטה למשפחה" (חדשות, בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
דוד בר קפרא הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)

בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע הבוקר (ראשון) את מוג'אהד עאצי, פלסטיני מבית ליקיא, ברצח החקלאי דוד בר קפרא ז"ל מרחובות בכרם הענבים שלו ליד מושב פדיה ב-2015. קרוב משפחתו עלאא עאצי הואשם אף הוא ברצח החקלאי, אולם לפני חודש הורשע בהריגה בלבד ועורר את זעמה של המשפחה השכולה.

לפי כתב האישום, מוג'אהד עאצי עבד בכרם של המנוח במשך שלושה שבועות. בר קפרא שילם לו את מלוא משכורתו, אך למרות זאת סיפר הנאשם לקרוב משפחתו עלאא כי החקלאי חייב לו כסף. שני הפלסטינים קבעו להיכנס לישראל שלא כדין כדי לגבות את הכסף.

השניים הגיעו סמוך לכרם ולנו במטע אפרסקים. ב-24 ביוני 2015 התקרבו שני קרובי המשפחה לכרם וראו את המנוח יושב לבדו. הם המתינו, ראו אדם מגיע ברכב ורוכש ממנו ענבים ונוסע לדרכו. השניים הניחו כי המבקר שילם במזומן לבר קפרא - והחליטו לשדוד אותו.

מוג'אהד ועלאא התקרבו למנוח. המנוח קם שאל אותם לזהותם וקרא "גנבים", אז מוג'אהד חסם את פיו בבד, אחד מהם נטל מקל מהרצפה והשניים החלו להכות את בר קפרא, עם המקל ובידיים גם בראשו, עד שהמקל נשבר. מוג'אהד אף שפך חומר הדברה על בר קפרא, שאיבד את הכרתו. הפלסטינים חיפשו כסף בכיסים אך מצאו רק מפתחות לרכב. הם הניחו את החקלאי פצוע קשה על מזרן ונמלטו מבלי להזעיק עזרה. בר קפרא הובהל לבית חולים, אך שם מת מפצעיו.

אליה, בנו של בר קפרא, אמר בתום הדיון היום כי "אחרי שלוש שנים מורטות עצבים, בית המשפט הרשיע היום את הרוצח השני של אבא בעבירת הרצח. אנו מברכים על החלטת בית המשפט שמהווה נחמה פעוטה למשפחה. אני קורא לפרקליטות לא להתפשר, לדרוש מאסר עולם לרוצח שהורשע ברצח, ולרוצח שהורשע בהריגה בלבד לדרוש את העונש המקסימלי של 20 שנות מאסר".

בפרקליטות מחוז מרכז אמרו הבוקר כי "בית המשפט הרשיע היום את מוג'האד עאצי ברצח דוד בר קפרא ז"ל. יחד עם קרוב משפחתו, ניסה עאצי לשדוד את המנוח ולאחר שהתנגד לדרישתם למסור להם את כספו, הכו אותו השניים יחד. בעקבות האלימות הקשה אשר הופעלה נגדו בעת ביצוע השוד והחבלות הקשות שנגרמו לו, נקבע מותו של המנוח. בנסיבות אלו קיבל היום בית המשפט את עמדת הפרקליטות והרשיע את הנאשם בעבירת הרצח. אנו מבקשים להשתתף בצערה של משפחת המנוח".

אחרי החלטת בית המשפט בחודש שעבר להרשיע את עלאא עאצי בהריגה ולא ברצח, אמרה בתו של המנוח טליה: "התחושות מאוד קשות, אנחנו כואבים ומצרים על החלטת בית המשפט. חשבנו שאולי אחרי שלוש שנים של טלטלה ועליות ומורדות בכל ההליך המשפט הזה, תהיה לנו איזושהי נחמה מסוימת בהכרעה בבית המשפט וכנראה שהתבדינו. אנחנו אומרים שהמחבל שרצח את אבינו - רצח אותו רק על עצם היותו יהודי ומבחינתנו הוא רוצח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר