סכנה לציבור

משרד החקלאות חשף מכונה לשטיפת ביצים

מפקחי משרד החקלאות חשפו מכונה לשטיפת ביצים האסורה בשימוש על פי חוק, עוד נחשף טון וחצי בשר שהוחזק בתנאים אסורים וחשד להעלמת מאות כבשים ועזים שיועדו לשחיטה שחורה (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: משרד הבריאות)

במסגרת פעילות ביקורת יזומה של מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) ומפקחי השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות במכון מיון של ביצי "אביבים" שבצפון, התגלה מחסן נעול ובו נחשפה מכונה לשטיפת ביצים.

המכונה משמשת לשטיפת הביצים המגיעות מהלול דרך המסועים, טרם יציאתן לשיווק, ואסורה בשימוש על פי החוק, בשל החשש לפגיעה בבריאות הציבור כתוצאה מפעולת השטיפה. לאור גילוי המכונה, השמידו מפקחי המשרד את הביצים במקום והבעלים נחקר.

רופאה וטרינרית במערך הפיקוח על מוצרים מן החי בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, ד"ר מיכל חנוביץ'-ציוני: "ישנן הנחיות מפורשות האוסרות על ניקיון ושטיפת ביצים. קליפת הביצה אינה אטומה. שטיפת הביצה ואחסונה בטמפרטורה של 20 מעלות, עלולים לגרום לחדירת חיידקים ולהתרבותם בתוך הביצה. התעלמות מהוראות אלה עלולה לפגוע בבריאות הציבור".

במקביל לפעילות זו, חשפו מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות עם המשטרה ומג"ב ביישוב גוש חלב, כ- טון וחצי בשר בקר טרי. חלקו בשר שהוקפא וחלקו בשר ממקור לא ידוע שנשחט בשחיטה שחורה, אשר אינו ראוי למאכל אדם. הבשר הושמד ובעלי המקום נחקר.

מקרה נוסף שאירע בגוש חלב, באחד מהעדרים שבמקום, נערכה ספירה של ראשי הבקר. על פי החוק, על בעל העדר מוטלת חובה לדווח על מספר בעלי החיים שבמקום, כך שאסור להוציא מהעדר בעלי חיים ללא היתר מחשש לשחיטה שחורה העלולה להביא לפגיעה בבריאות הצרכנים. במסגרת הביקורת, על פי דוח של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, במקום נמצאים כ-300 ראשי צאן. אולם, בפועל, לאחר בדיקה וחיסון בעלי החיים נספרו כ-55 ראשי צאן בלבד. בעל העדר נחקר על היעדרם של 245 ראשי צאן שלא נמצאו במקום, וכן על כך שלא חיסן את בעלי החיים משנת 2016.

המכונה שנתפסה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר