"עזה 2025; הבחירה"

כך חמאס מארגן התנפלות המונית על הגדר

מערכת הביטחון בהכנות אחרונות לעשרות האלפים שצפויים החל ממחר לנסות לחדור מעזה לישראל, ואף לחטיפת חיילים בחסות המהומות • צה"ל חושף: כך נערכים בחמאס (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פירוק עמדות חמאס (צילומים: דובר צה"ל)

סרטון שפרסם היום (ראשון) דובר צה"ל מראה כיצד פעילי חמאס מפרקים עמדות רשמיות של ארגון הטרור, כדי לאפשר את עליית כמות המשתתפים כך שיוכלו לגשת ביתר נוחות לגדר הגבול עם ישראל, ולנסות לחדור דרכה.

לפי הדובר, "הפעולה מוכיחה כי חמאס מסיר את הרסנים ופועל באופן גלוי על מנת להעצים את הפרות הסדר האלימות".

בתוך כך, מטוסי חיל האוויר הטילו כרוזי אזהרה בשטחי רצועת עזה, בהם מוזהרים האזרחים לא להתקרב לגדר ולא לנסות לפגוע בו או לבצע פעולות טרור כאלו ואחרות.

"עזה 2025? הבחירה בידיכם", נכתב על כרוז אחד. על כרוז אחר נכתב: "בתקופה האחרונה מנהל חמאס פעילויות אלימות וטרור נגד מדינת ישראל לאורך הגבול. חמאס מסתיר את כישלונותיו הרבים ומסכן את חייכם. בזמן הזה חמאס גונב את כספיכם ובאמצעותו חופר מנהרות על חשבונכם".

אחד מהכרוזים של צה"ל

"מגיע לכם ממשלה יותר טובה ועתיד טוב יותר. אל תתקרבו לגדר ואל תשתתפו בהצגת חמאס המסכנת אתכם", התריע צה"ל בעזתים.

הכוננות הגוברת בצה"ל, היא כזכור לקראת "צעדת המיליון" הפלסטינית כמחאה על העברת השגרירות האמריקנית לירושלים מחר וכחלק מאירועי יום הנכבה מחרתיים.

כחלק מכוננות זו, נאסר עד סוף החודש על מטוסים אזרחיים להתקרב כשישה ק"מ מגבול הרצועה, ולמטוסים חקלאיים - הטסים בדרך כלל בגובה נמוך - נאסר להתקרב עד למרחק של 1.5 ק"מ.

צה"ל מפחיד את אזרחי עזה. כרוז נוסף

בגבול עזה אף נפרסו יחידות מיוחדות, כמה גדודים לוחמים, צלפים וכוחות איסוף מודיעיניים. כמו כן, כדי להפנות את הכוחות הלוחמים הסדירים להתמודדות עם הפרות הסדר האלימות הצפויות ככל הנראה גם ביהודה ושומרון, הופסקו האימונים השוטפים.

במערכת הביטחון מזהים את התסריט מפניו חוששים יותר מכל, והוא ניסיונות לחטוף חיילים בחסות הפרות הסדר, זאת בנוסף להגעת עשרות אלפי מפגינים לגבול עזה שחלקם צפויים לשרוף כלים הנדסיים ולפגוע בתשתיות ביטחוניות.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר