שנה לפני האירוע

ליצמן הודיע: לא נאשר חילול שבת באירוויזיון

שנה לפני קיום תחרות ה"אירוויזיון" בירושלים, החרדים מנסים לצמצם ככל האפשר חילול שבת במסגרת התחרות. סגן השר יעקב ליצמן העביר מסר בנושא למשרד התרבות (חרדים, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
סגן השר ליצמן לצד במת האירוויזיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90 ושאטרסטוק)

יו"ר 'יהדות התורה' וסגן השר יעקב ליצמן העביר לשרת התרבות והספורט מירי רגב מסר לפיו מפלגתו לא תעבור לסדר היום במידה והשבת תחולל במסגרת אירועי ה'אירוויזיון' הצפויים להתקיים בעוד כשנה בירושלים.

במכתב ששיגר לשרת התרבות מירי רגב ולשר התקשורת איוב קרא, כתב ליצמן כי "בשם מאות אלפי אזרחים, יהודים מכל האוכלוסיות והמגזרים, אשר שמירת יום השבת קרובה לליבם, אני פונה אליכם, כבר בשלב מוקדם זה, טרם נקבעו ההפקה וכל שאר פרטי האירוע המתוכנן, להקפיד שהדבר לא ייפגע בקדושת השבת ולפעול בכל דרך למניעת חילול שבת חלילה וחס, כפי שמחייב החוק והסטטוס קוו".

כבר היום (ראשון) החלו בממשלה להיערך לקראת אירוע ה'אירוויזיון', אירוע בו ישתתפו משלחות מרחבי אירופה לתחרות המוזיקלית השנתית.

האירוע צפוי להתקיים במוצאי השבת, כאשר המשמעות היא חילולי שבת בהכנות לאירוע. בשעות האחרונות העלו בכירים בממשלה את הנושא. סגן השר ליצמן פנה, כאמור, במכתב לשרה מירי רגב - האחראית על הטקסים - וקרא להיערך לאירועים מראש בתקווה למנוע את חילולי השבת.

במהלך ישיבת הממשלה הבוקר קיבלה רגב את המסר מיהדות התורה. לפי שעה לא ברור אם החרדים יצליחו למנוע את חילולי השבת ההמוניים, אך נראה כי החרדים מנסים לפחות להתריע על כך שנה קודם.

השר יריב לוין, שר התיירות, התבטא היום כי במידה ויאלצו לחלל את השבת בכדי לקיים את האירוע - הרי שכך ייעשה, אך הדגיש כי המטרה היא לצמצם חילולי שבת ככל שאפשר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר