העברת השגרירות לי-ם

הרב הראשי: התנהגות טראמפ - כמו של מַלְכַּת שְׁבָא

הגאון רבי דוד לאו, הרב הראשי לישראל, הפליג בשבחים להחלטת נשיא ארצות הברית להעביר את שגרירות מדינתו לירושלים, כהמשך להכרזתו על הכרה בה כבירת ישראל (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב הראשי הגר"ד לאו, אמש (צילום: שחר כהן )

הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו התייחס אמש (שני) במהלך שיחה שמסר בחגיגות 'יום ירושלים' בישיבת 'מרכז הרב' להעברת שגרירות ארצות הברית לירושלים, ואמר כי הדבר מזכיר את התנהגותה של מלכת שבא.

במהלך דבריו אמר הגר"ד לאו: "לירושלים מעלות רבות מלמנות, אבל בשבוע זה יש שמחה גדולה של כולנו, במציאות שזכינו לאיחודה ולהגדלת כבודה של ירושלים, כשהשבוע זה בא לידי ביטוי בעובדה שגם מקומות רחוקים וגם אומות נוספות, מעבר לעם היהודי, מבינים את הערך הגדול של עיר הקודש והמקדש".

"העם היהודי חולם על העיר הזו דורות ומתפלל אליה", סיפר הרב הראשי. "ידוע שאדם הראשון כבר קידש את מקום הר המוריה, ולאורך הדורות נתקדש המקום בעקדת יצחק על ידי אברהם אבינו, אשר הוריש לנו לדורי דורות את המושג של מסירות נפש".

"בהמשך, זוכה דוד מלך ישראל לרכוש ולקדש את המקום, כשעם ישראל נקבץ לירושלים. גם כאשר הוגלה ממנה, עם ישראל המשיך לחלום עליה ולהתפלל אליה".

טראמפ מספר על החלטתו להעביר את השגרירות (צילום: מתוך 'טראמפ כחול-לבן' בפייסבוק)

הרב הראשי הוסיף: "כשעלה רעיון של הצלה פיזית ועלה רעיון להביא את יהודי העולם לאוגנדה באופן זמני, ישבו יהודים בקונגרס הציוני קרעו את בגדיהם ואמרו 'אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני', כי הם ידעו איפה הלב הפועם של העם היהודי".

"השבוע, הכל בא לידי ביטוי באופן מיוחד 'כאשר ראו עמים כבודך', בעקבות הכרזתו של ידיד ישראל נשיא ארצות הברית, וההחלטה המבורכת להעביר את משכנה של השגרירות וקביעתה בעיר ירושלים, בירת ישראל. יש בזה דמיון מסוים למה שראינו כבר בזמן מלכת שבא, שהבינה את היופי הרוחני והגשמי של העיר ירושלים", סיים הרה"ר את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר