אנשטישמיות בגרמניה

משפחה גורשה ממסעדה - בשל יהדותה

משפחה יהודית שביקרה במסעדה איטלקית במזרח ברלין, גורשה על ידי המלצרים. אבי המשפחה טען כי זו אנטישמיות שכן חבש לראשו כיפה ואשתו ענדה תכשיטים יהודיים (חדשות)

ברלין. אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

אנשטישמיות בגרמניה: משפחה יהודית שביקשה לבקר במסעדה בלב ברלין הבירה, נדחתה בשל יהדותה, כך דווח בכלי תקשורת מקומיים.

האירוע אמנם התרחש לפני כשבוע וחצי, אך דווח רק עתה. במקביל לדיווח באמצעי התקשורת, פנה הנפגע אל ארגון ה-RIAS, המרכז לחקר אנטישמיות בברלין, ארגון הנתמך על ידי ממשלת גרמניה, שבדק את הפנייה ולאחר מכן אישר את פרסומה.

המשפחה, כך דווח, ביקרה במסעדה איטלקית במזרח ברלין. כאשר בני המשפחה התיישבו ליד שולחן פנוי, נטען על ידי הצוות כי אין שירות בשולחן זה. גם כאשר עברו לשולחן אחר, סירבו המלצרים לשרת אותם. מכיון שהמסעדה היתה חצי ריקה, ועדיין - כביכול - לא היה מקום בשבילם, התקומם אבי המשפחה וטען כי מדובר באפלייה על רקע דתי, מאחר והוא חבש כיפה ורעייתו ענדה תכשיטים עם סמלים יהודיים. בנוסף, ילד שהביאו עימם החזיק בבלון שעליו הכיתוב "אני אוהב את ישראל".

עובדי המסעדה אפילו לא טרחו להסביר את התנהגותם ואף הוציאו את המשפחה אחר כבוד משטח המסעדה.

בנג'מין שטייניץ, מראשי ארגון RIAS, גינה את האירוע והוסיף כי מדובר באירועי אנטישמיות רבים ונשנים שמהם סובלת ברלין. לא זו בלבד, אלא שרוח אנטישמית חדרה גם לחיי התרבות הגרמניים. דוגמה לכך ניתן למצוא באירוע פרסי אקו, שבו מוענקים פרסים למוזיקאים במדינה, שבוטל בשל שיר אנטישמי של ראפר מצליח בגרמניה, אלא שלא זו בלבד ששיריו לא נדחו בוועדת הפרס, האלבום שהפיק הראפר, הוגדר כמצליח ביותר בשנה זו בגרמניה.

אין זה סוד כי ההגירה המשמעותית של מוסלמים למדינה האירופאית הביאה לאירועים רבים מן הסוג הזה, כאשר הם מנסים להכניס את חיי התושבים למאבקי מדינותיהם מול מדינות המערב. למרבה הצער, אין למדינה או לזרועות הביטחון המקומיים די כוח אדם לטפל נקודתית באירועים כגון אלו, וסביר להניח שהדבר יהווה אתגר של ממש לממשלתה של אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר