52 הרוגים פלסטינים

המהומות בגבול עזה: החמאס קורא לאינתיפאדה והסלמה

לאחר יום סוער במיוחד בארגון הטרור העזתי קוראים להסלמה ולאינתיפאדה כנגד ישראל. נתניהו יקיים התייעצות ביטחונית עם הצמרת הביטחונית לרגל המצב. "נמשיך לפעול בנחישות" (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הצתות בגבול רצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)

אחרי המהומות שבמסגרתן נהרגו 52 פלסטינים בגבול רצועת עזה - בחמאס קוראים לאינתיפאדה ולהסלמה נוספת מול ישראל. סגן מנהיג הארגון בעזה, חליל אל-חיה, אמר הערב (שני), כי "התגובה הטבעית להריגתם של אנשים שהפגינו בדרכי שלום צריכה להיות באינתיפאדה ערבית ואיסלאמית. התגובה הפלסטינית חייבת להיות ברורה בעזה ובגדה. אין מנוס מהצתת האש בעזה ובגדה בתגובה למה שאירע. חמאס עוקב אחר הצעדות ועומד כמגן עבורן".

כאמור, 52 בני אדם נהרגו במהומות בגבול הרצועה ולפי גורמי רפואה ברצועת עזה, יותר מ-1,200 בני אדם נפצעו. זה היום הקטלני ביותר מאז מבצע "צוק איתן". סמוך ל-17:30 הורתה הזרוע הצבאית של חמאס לכלל המפגינים ולמתגודדים במחנות האוהלים לשוב לבתיהם ובכך ניתן האות להרגעת המצב. הרשות הפלסטינית הכריזה על שלושה ימי אבל ושביתה כללית מחר כאות הזדהות עם המפגינים בעזה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיקיים הערב התייעצות ביטחונית בעקבות האירועים בדרום, מסר כי "לכל מדינה החובה להגן על גבולותיה. ארגון הטרור חמאס מצהיר שבכוונתו להשמיד את ישראל ושולח אלפים לפרוץ את גדר הגבול כדי לממש מטרה זו. נמשיך לפעול בנחישות כדי להגן על ריבונותנו ואזרחינו".

הפרות הסדר האלימות לאורך הגדר ברצועת עזה התקיימו ב-13 מוקדים שאליהם הגיעו כ-40 אלף בני אדם. לפי צה"ל, הפרות הסדר האלימות כללו השלכת מטענים ובקבוקי תבערה לעבר הגדר ולעבר כוחות צה"ל. הפלסטינים הבעירו צמיגים, יידו אבנים ושיגרו חפצים בוערים, מתוך כוונה להבעיר שריפות בשטח הארץ ולפגוע בכוחות צה"ל.

צה"ל גם פרסם תיעוד של הפורעים שורפים את מעבר שלום בגבול רצועת עזה וגורמים נזק כבד למקום.

מטוס קרב של חיל האוויר תקף אחר הצהריים חמש מטרות במחנה אימונים של חמאס בצפון רצועת עזה. בצה"ל אמרו כי התקיפה בוצעה "בתגובה לפעילות הטרור של חמאס בשעות האחרונות לאורך גדר המערכת". בתיעוד שהפיץ צה"ל נראה ניסיון חדירת מחבלים דרך גדר הביטחון. כמו כן נראה כיצד פוגעים הפלסטינים בגדר וכיצד תוקף כלי טיס עמדת חמאס בתגובה לירי לעבר כוח צה"ל.

תקיפת צה"ל את עמדת חמאס בעזה

מוקדם יותר צה"ל תקף באמצעות כלי טיס וטנק שתי עמדות נוספות של חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפות בוצעו בתגובה לירי שבוצע לעבר כוחות צה"ל מוקדם יותר היום על ידי חמאס. מצה"ל נמסר כי הוא "פועל באופן נחוש נגד אירועי טרור נרחבים המובלים באופן מתוזמן על-ידי ארגון הטרור חמאס. כל פעולת טרור תענה בתגובה חריפה".

שר הביטחון אביגדור ליברמן קיים הערב הערכת מצב עם הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט והנחה "להמשיך ולפעול בנחישות למניעת כל פגיעה בריבונות הישראלית ובאזרחים ישראלים, בהתאם למדיניות שנקבעה". לדברי גורם ברצועת עזה, ההוראה של חמאס למפגינים שלפיה עליהם לסגרת מקו הגבול נבעה מלחץ פנים-עזתי בקרב הפלגים והארגונים האזרחיים שמשתתפים בקמפיין "צעדת השיבה" שדרשו להפסיק את שפיכות הדמים עקב מספר ההרוגים הגבוה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר