"ניסים וחסדי השם גלויים"

מדוע סירב פריד לשיר בטקס בשגרירות?

הזמר החסידי הוותיק חשף אתמול במהלך מופע בנהלל שבעמק יזרעאל כי הוזמן לשיר 'שהחיינו' בטקס העברת השגרירות האמריקאית לירושלים וכי סירב להצעה (אנשים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: צמאה)

הרבנים הראשיים ומשתתפים חרדים נוספים נאלצו לשבת בטקס העברת השגרירות האמריקאית לירושלים ולשמוע שירת נשים שצורפה גם לשירים שלא תאמו את המעמד דוגמת השיר "הללויה" של ליאונרד כהן שיר שבהחלט לא מזוהה עם שמחה.

אלא שמתברר שבשגרירות האמריקאית דווקא חשבו עליהם ואף פנו לזמר החסידי אברהם פריד שנמצא בימים אלו בישראל, בבקשה לבוא ולהופיע במהלך הטקס עם מילות השיר שהחיינו אך הוא נאלץ לדחות את בקשתם.

"ברוכים הבאים, נהלל, על המודעה ראיתי שכתוב 'מירושלים לעמק יזרעאל', וזו בדיוק הדרך שעשיתי לפנות בוקר, ישר מהשמחה הגדולה בירושלים, אתמול בלילה", סיפר הזמר לנוכחים הרבים במופע.

"חגגנו יובל ועוד שנה אחת לניסים הגדולים שעשה לנו הקב"ה בעיר הקודש, המשיך פריד. "ונס גדול קרה גם לפני כמה שעות, כשחנכו את השגרירות האמריקאית בירושלים".

"אני חייב לומר שהייתי בארץ הרבה פעמים ברוך השם, אבל השמחה וההיסטוריה שמרגישים באוויר בכל מקום בארץ, זה דבר שאי אפשר לתאר אותו לאחים שלי באמריקה, זה לא הולך. הייתי פה, הרגשתי את זה, חייתי את זה, ואני מרגיש שרואים פה ניסים וחסדי השם גלויים. שיימשך ככה - לראות ניסים גלויים וחסדים טובים לעצם ישראל".

"לפני כמה ימים פנו אלי האמרגנים של האירוע וביקשו שאשיר באירוע בשגרירות את ברכת 'שהחיינו'. יובל סטופל קיבל טלפון מהצד האמריקאי. מעניין, מי מכיר אותו? אולי קושניר, או איוונקה? איך וויס נישט. לא חשוב", חשף הזמר.

"אמרתי להם שהייתי מאד רוצה לבוא, אבל יש מקום שנקרא נהלל, שם אני אופיע, והגעתי לכאן לפנות בוקר. אני כל כך שמח להיות איתכם כאן", אמר הזמר לקול תשואות הקהל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר