השלום הספרדי

דרעי פועל למינוי הרב אליהו עמאר לדיין בבית הדין האזורי

לאחר פגישת השלום בין הראשונים לציון, פועל יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לקדם את מינוי הרב אליהו עמאר, הבן של, לתפקיד דיין בבית הדין האזורי - כבר בסבב המינויים הקרוב בבתי הדין (חרדים בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב אליהו עמאר לצד אביו הגר"ש עמאר (צילום ארכיון: שלומי כהן)

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי החל לפעול לאחרונה למען בחירתו של הרב אליהו עמאר לתפקיד דיין בית הדין האזורי, כך אמרו בכירים בש"ס ל"כיכר השבת".

שנים ארוכות ממתין הרב עמאר למינוי, בכל פעם כששמו עלה - גורמים בש"ס מנעו את בחירתו. הסיבה: הקרע בציבור הספרדי והמחלוקת הקשה שהייתה עם אביו הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, כאשר נשיא בית הדין הינו הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף.

בכל אותה התקופה זעמו בסביבת הגר"ש עמאר על ההתנהלות בש"ס, שלדבריהם פוסלים מועמד ראוי העומד בראש כולל המכשיר אברכים לתפקיד דיינים, רק בשל רצון "לנקום באביו".

כעת, לאחר השלום הספרדי עם הגר"ש עמאר ומפגש הפסגה שנחשף ב"כיכר השבת" בין הראשונים לציון הגר"ש עמאר והגר"י יוסף, בש"ס החלו לפעול לטובת הרב עמאר הבן.

בכירים בש"ס אמרו ל"כיכר השבת" כי "אומנם עדיין אין תאריך לכינוס הוועדה למינוי דיינים, התקווה שהכינוס יתקיים בהקדם האפשרי בהסכמת כולם. בישיבה הזו הרב אליהו עמאר צפוי להיבחר לדיין".

לדבריהם: "האמת, הראשל"צ הגר"ש עמאר לא העלה את הבקשה הזו, לא ערב השלום ולא לאחר השלום. אבל אין חולק שהוא ראוי לתפקיד דיין, כך שכעת הוא צפוי להתמנות".

הבכירים מוסיפים ומאשרים כי "אריה פועל כעת למינויו".

לדברי בכיר במפלגה המעורה בנושא: "אם למרות השלום לבסוף יהיו מי שידאגו לטרפד את המינוי, כנראה שעדיין יש מי שלא מעוניינים בשלום ספרדי, ועושים הכל בכדי לפגוע בגר"ש עמאר, כדי להחריב את השלום. אני מאמין שיהיה מי שינסה לטרפד אבל מקווה שאריה ידע לעצור אותו בזמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר