זעם באגף התורני

"חוששים שנברח": אסירים חרדים לא ילבשו חליפות

אסירים חרדים המרצים את עונשם בבתי הסוהר בגין עבירות שונות בהן הורשעו, חשים מושפלים ופגועים מאז החליט לאחרונה השב"ס לאסור עליהם לבוש מקובל גם בתפילות (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אסיר חרדי. אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שירות בתי הסוהר אישר לאחרונה שורת הנחיות חדשות הכוללות איסור על אסירים ללבוש מגבעות וחליפות שחורות, או להכניסן לכלא - והאסירים החרדים זועמים.

האיסור המדובר משפיע באופן ישיר על מאות אסירים חרדים, או דתיים, שמרצים את עונשם בבתי הכלא השונים על מגוון עבירות בהן הורשעו בעבר. כך לדוגמה הרב יונה מצגר, הרב הראשי לשעבר, שנשפט לשלוש וחצי שנות מאסר, ומאיר רבין, ה"מאכער" המפורסם מ'פרשת הולילנד" שנשפט לארבע שנות מאסר - שניהם שוכנים באגף 10 בכלא מעשיהו ברמלה.

לפי דיווח של שמעון איפרגן ב'מאקו', המניע להחלטה השב"ס הוא החשש כי צבע הבגדים המסורתיים הזהה במידה מה לצבע הבגדים של הסוהרים באגפים, יקל על האסירים לברוח מבית הכלא.

האסירים החרדים מצידם זועמים כצפוי על איסור זה, וטוענים לאפליה חמורה מול מחבלים כלואים - בהם כאלו שהואשמו בפשעים אכזריים - היכולים להתלבש בבתי הסוהר כפי שהם מעוניינים.

הרב מצגר, בכניסתו לכלא (צילום ארכיון: אבי מועלם, ynet)

אחד מהם מצוטט כאומר: "אסירים שלובשים חליפות דומות לחולצות הסוהרים עלולים לגרום לבלבול שיוביל לכך שאסירים חרדים ינסו לברוח מהכלא? זו שטות גמורה. אנחנו נגיש עתירות על כך לבתי המשפט. מונעים מאתנו להתפלל עם חליפות ומגבעות שזה דבר נורא וחסר תקדים".

"לא נתנו לנו שום הסבר משכנע. פשוט הנחיתו לנו על הראש את הנחיה הזו וזהו. אנחנו נאבק בכל הכוח לשנות אותה. נציף את בתי המשפט בעתירות כדי לבטל את ההנחיה הלא חוקית הזו שפוגעת בזכותנו הבסיסית", טוען אסיר חרדי אנונימי.

אחר הוסיף ואמר לכתב: "זו שערורייה שאין כדוגמתה. אלו הנחיות שפוגעות ישירות בזכויות הבסיסיות שלנו כאסירים וכבני אדם. במשך שנים זה לא הפריע לאיש שלבשנו חליפות ומגבעות בבית הכנסת בכלא, ועכשיו זה פתאום מציק למשהו".

אסירים בכלא מעשיהו, בו שוכן אגף תורני גדול (צילום: Moshe Shai/Flash90)

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה לפרסום כפי שהופיע ב'מאקו': לא מדובר בהנחיות חדשות. פקודות שב"ס אינן מאפשרות לאסירים להכניס כובעים וחליפות לבית הסוהר. אסירים באגפים דתיים מורשים בהכנסת מכנסיים שחורים וחולצות לבנות מכופתרות.

נותרה השאלה מדוע הוחלט רק כעת ליישם הנחיות אלו, לאחר במשך שנים רבות בהן הם לא נאכפו. "עניין זה ייבדק בהקדם", אומרים על כך בשב"ס.

אסיר חרדי בכלא. אילוסטרציה (צילום: שב"ס)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר