משאיות צה"ל

החמאס סירב לקבל ציוד רפואי מישראל

ארגון החמאס דחה את משאיות האספקה של צה"ל שהכילו מאות פריטים של ציוד רפואי מציל חיים והגיעו למעבר כרם שלום. המשאיות שבו על עקבותיהן אל ישראל (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

ארגון הטרור חמאס סירב הבוקר (רביעי) להכניס לרצועת עזה שתי משאיות של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל, שהכילו מאות פריטים של ציוד רפואי מציל חיים והגיעו למעבר כרם שלום. המשאיות שבו על עקבותיהן לשטח ישראל ובמקביל נכנסו לרצועה שש משאיות אחרות עם ציוד רפואי של יוניצ"ף (הארגון העולמי לזכויות הילד של האו"ם) ושל הרשות הפלסטינית.

הציוד הרפואי הצה"לי היה אמור לסייע לבתי החולים ברצועה להתמודד עם עומס הפצועים מאירועי הימים האחרונים. כזכור, ביום שני בלילה, אחרי יום העימותים הקשה בעזה, הודיעה ישראל כי היא פותחת מחדש את מעבר כרם שלום, אחרי שנסגר בעקבות הפריצה וההצתות בצד הפלסטיני ביום שישי. המעבר הוצת בפעם השלישית ביום שני, אך זה לא מנע את הודעת פתיחתו המחודשת מוקדם מהצפוי. בכיר ישראלי אמר כי "ההחלטה לפתוח את מעבר כרם שלום התקבלה כפועל יוצא ממאמצי מצרים להוריד את גובה הלהבות ולהרגיע את הרוחות".

הציוד שהועבר והחזר

במקביל לצעד הישראלי, גורמים מצריים הודיעו למקביליהם הפלסטינים כי מעבר רפיח יישאר פתוח עד להודעה חדשה. המעבר היה אמור להיסגר בתחילה ביום רביעי, לאחר מכן הוארכה פעילותו עד ליום חמישי ולפי שעה אין מועד מוגדר לסגירתו. מצרים גם הודיעה השבוע כי היא מוכנה לקלוט לשטחה פצועים פלסטינים לטיפולים בבתי חולים במדינה - שנחשבים למתקדמים יותר מאלה שברצועה.

על פי הדיווחים ב'ישראל היום', המצרים איימו במקביל על מנהיגי חמאס ברצועה כי לא יסייעו להם וכי "דם ההרוגים על ידיהם". על פי הדיווח, הנייה הוטס לקהיר שם ננזף קשות בידי המצרים שדרשו ממנו להוריד את הלהבות באופן מיידי.

צה"ל פעל הבוקר וימשיך לפעול בימים הקרובים לטפל בעשרות רבות של מטענים שהונחו ליד גדר המערכת. הבוקר אותרו כמה מטענים ליד גדר הגבול מול קיבוץ כפר עזה, שהונחו בחסות ההפגנות של הפלסטינים שנערכו אתמול במקום. כוח צה"ל עוסק בנטרול שלהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר