מערכון מביש

זעזוע: יוצרי "ארץ נהדרת" ביזו את התפילין

הצופים הדתיים ב"קשת 12" הזדעזעו כאשר בלב הפריים טיים של הערוץ, הוצג מערכון מבזה תפילין. שר הפנים אריה דרעי: "לו דבר שכזה היה מוצג באחת ממדינות העולם, היו כולם זועקים אנטישמיות" (ברנז'ה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום מסך: ארץ נהדרת / קשת 12)

זעזוע נרשם הערב (רביעי) אצל הצופים הדתיים ב"קשת 12", בעקבות זלזול של תוכנית הבידור "ארץ נהדרת" בקודשי ישראל. בתוכנית הזוכה לאחוזי צפייה גבוהים, הוצג השר נפתלי בנט כאשר זוג תפילין כפול לראשו, באופן שמנסה רח"ל להגחיך את תשמיש הקדושה.

לדברי גורמים חרדים, "מדובר בחציית קו אדום וירידה לדיוטא תחתונה ממש, כאשר בלב שידור הפריים-טיים הישראלי מבזים את הסמל היהודי הקדוש ביותר. זו לא ארץ נהדרת, אלא ארץ מבישה" אמרו הגורמים והביעו זעזוע.

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו אמר: "השימוש בתשמישי קדושה בזלזול, בלעג ובאופן פוגעני, הוא נורא ואיום, זהו דבר בלתי מתקבל על הדעת שישודר דבר כזה בתקשורת הישראלית וזו איננה יצירה תרבות או בידור, זהו לעג כלפי התפילין ותשמיש קדושה ורמיסת רגשות של מיליוני יהודים". הרב לאו הוסיף כי הוא "מצפה שהתכנית שפרסמה את הזלזול המחפיר כל כך בתפילין, תביע התנצלות ולא תשוב על כך. ׳מדובר במעשה שלא ייעשה".

שר הפנים אריה דרעי אמר: "הערב שודר קטע מחפיר ופוגעני בתכנית ׳ארץ נהדרת׳, ששם ללעג ולקלס את התפילין, אותה מצווה קדושה שיהודים מסרו את נפשם להניחם בכל הדורות. לו דבר שכזה היה מוצג באחת ממדינות העולם, היו כולם זועקים אנטישמיות. אבל דווקא כאן, במדינת היהודים, עובר דבר כזה בשתיקה. בושה!".

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר: "הזדעזעתי מאוד מהשימוש הבזוי בתפילין כפי ששודרו הערב בתכנית סאטירה. מדובר בפגיעה חמורה במסורת ישראל ואני מגנה זאת בתוקף. גם להומור וסאטירה יש קווים אדומים שלא חוצים לעולם. קודשי ישראל וערכי היהדות אינם מיצגי צחוק ובידור. זו בושה וחרפה לפגוע בתפילין במדינה יהודית ובכלי שידור רשמי".

שר החינוך נפתלי בנט הגיב: "עליי תצחקו כמה שתרצו. אבל על תפילין וקודשי ישראל-לא. אני גאה להיות בין מנשקי המזוזות ומניחי התפילין. אני יהודי גאה".

אנשי תקשורת ישראלים הגיבו גם כן בכעס על הזלזול בקודשי ישראל. "ביזוי התפילין בארץ נהדרת דוחה ומזעזע", צייץ בטוויטר שדרן ערוץ 20 איש התקשורת אמיר איבגי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר