סערת ארץ נהדרת

הרשות השנייה על ביזוי התפילין: "נחצו קווים אדומים"

הרשות השנייה תוקפת את מערכון ביוזי התפילין של התוכנית 'ארץ נהדרת' ואומרת כי נחצו קווים אדומים וכי נעשתה טעות בשיקול הדעת. גם יו"ר הכנסת תקף את המערכון (אקטואליה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
המערכון (צילום מסך: ארץ נהדרת, קשת, ערוץ 12 )

"נעשתה כאן טעות בשיקול הדעת שהובילה לפגיעה קשה ברגשות ציבור רחב", כך מגיבה הבוקר (חמישי) ‏הרשות השניה ל"סאטירה" בתוכנית 'ארץ נהדרת', שם ביזו את התפילין הקדושות ופגעו ברגשותיהם של מיליוני מאמינים ויהודים בארץ ובעולם כולו.

בתגובה לתוכנית נמסר כי "הרשות השניה רואה בביזוי סמליים דתיים, של כל הדתות כמעשה חמור. על אף שקיימת חשיבות עליונה לחופש הביטוי והיצירה, על אחת כמה וכמה כשמדובר בסאטירה, נראה כי במקרה זה נחצו קווים אדומים".

ברשות הוסיפו כי "על פניו נעשתה כאן טעות בשיקול הדעת שהובילה לפגיעה קשה ברגשות ציבור רחב, דתי, חילוני ומסורתי בישראל".

עוד נמסר כי "נציב התלונות של הרשות השניה קיבל מאז שידור התוכנית עשרות תלונות והבוקר הוגשה פניה מהרשות לקשת לצורך בדיקת המקרה".

בתוך כך, גם יו"ר הכנסת יואל יולי אדלשטיין התייחס לסערה ואמר: "כשסוכני החרש של הק.ג.ב גררו אותי למעצר ברוסיה הם לקחו לי הכל, אבל דבר אחד הצלחתי להגניב לתא: זוג תפילין. כשניסו לקחת לי אותם - שבתתי רעב. בלעדיהם, ידעתי, לא אוכל לשרוד. עצוב שיש מי שהופך את התפילין לבדיחה סרת טעם. ארץ נהדרת - יש דברים שלא עושים".

מהפקת "ארץ נהדרת" נמסר: "המערכון עסק, בין היתר, בזכייתה של נטע ברזילי באירוויזיון ובעיסוק הציבורי הנרחב בנושא. התסרוקת המזוהה של נטע שולבה על ראשי חלק מהדמויות המשתתפות במערכון, בוריאציות שונות. לא היתה כל כוונה לפגוע או לבזות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר