פסטיבל האוכל היהודי בלונדון - כבר לא?

מארגני פסטיבל האוכל היהודי בלונדון ה"גפילטע-פסט" הודיעו כי לא ייפתחו אותו השנה בשל קשיים תקציביים. המארגן: "יש משמעויות חינוכיות כשחוגגים לאוכל יהודי" (חדשות בעולם)

(צילום: גפילטע-פסט)

פסטיבל "גפילטע-פסט", הפסטיבל האירופאי הגדול ביותר לאוכל יהודי, לא יתקיים השנה עקב קשיים פיננסיים, כאשר המארגנים לא הצליחו להשיג את סכומי העתק הדרושים.

האירוע אוכלס בשנים האחרונות במרכז היהודי JW3 בלונדון, בריטניה. מיכאל לוונטל, שייסד את גפילטע-פסט בשנת 2010 אמר, כי "המימון תמיד היה החלק הכי קשה בארגון הפסטיבל".

"לתצוגת המאכלים היהודיים הייתה השפעה גדולה מחוץ לקהילה היהודית" מספר לוונטל. "זה היה הערב הראשון מסוגו שאירח שפים נוכריים: אנשים מסומליה ומאריתראה זכו לראשונה לבשל מאכלים יהודיים, בהשגחה כשרותית כמובן. בתחילה הם פחדו, לאחר מכן הם אמרו שהחוויה שינתה את התייחסותם לקהילה היהודית", הוא משחזר.

לדבריו, הרקע לייסוד הפסטיבל הוא משום ש"זה נראה מוזר שיש שבוע הספר היהודי, יש אצלנו אפילו שבוע סרטים יהודיים אבל אין שבוע אוכל יהודי". מה שמיוחד הוא שהפסטיבל גדל מעל ומעבר לציפיות וקיבל גם משמעויות חינוכיות - "אנשים השתתפו בסדנאות בנושאי כשרות שנמסרו בצורה חווייתית במיוחד" נזכר לוונטל, ומביע תקווה כי הפסטיבל יחזור לפעול כסדרו בשנים הבאות.

בינתיים, פסטיבל אחר לאוכל יהודי מתוכנן להתקיים במרכז לונדון ב-4 לנובמבר. הפסטיבל נערך ע"י ארגון הכנסת אורחים מקומי, ושמו "זעתר - פסטיבל האוכל הכשר".

פסטיבל זעתר יציג מאכלים ישראליים ויהודיים והכנסותיו קודש לצדקה - ארוחות חמות למשפחות במצוקה ולניצולי שואה.

לדברי גבריאל בלאואר, ממארגני הפסטיבל, יש בלונדון שפים יהודיים רבים, אך הם מבשלים אוכל לא כשר. "הפסטיבל הזה ייתן הזדמנות למשפחות יהודיות בבריטניה לחוות את טעם האוכל הכשר", הוא מוסיף, ומספר כי בשוק הלונדוני ישנו צורך באירוע שישקף את הצלחת האוכל הישראלי בבריטניה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר