קידוש השם

זה לא רק קיסריה: ישי ריבו נתן את מופע חייו

הזמר והיוצר ישי ריבו הופיע לראשונה באמפי קיסריה המפוצץ עם מיטב הלהיטים בברכת 'שהחיינו' ועם קהל אוהד במיוחד. מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת' על המופע המרגש (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(סטילס: ליאור כתר. צילום וידאו: כיכר השבת)

לפני כשלושה חודשים אירחתי את ישי ריבו באולפני 'כיכר השבת' לראיון השקה לאלבומו השלישי 'שטח אפור' ואז הוא סיפר לי כי החליט "ללכת על קיסריה". האמת, שבתוכי תהיתי על ההחלטה ושאלתי את עצמי בשביל מה הוא עושה את זה לעצמו? למה הוא צריך את הבושות האלה אם האמפי לא יהיה מלא בצורה משמעותית? מתברר שטעיתי ובענק.

הודעת ה'סולד אאוט' כבר עשרה ימים לפני המופע ריגשה אותי במיוחד. כמי שמכיר את ריבו עוד מהסינגל הראשון והיה גם בהופעה הראשונה שלו, לדעתי, בבית אביחי בירושלים, ההבנה של הדרך המדהימה שעבר ריבו והנחישות האדירה שלו לצד הכישרון הבלתי ניתן למחלוקת, העצימו את השמחה וההבנה של ההישג הלא מובן מאליו הזה.

לא קל להוציא אותי להופעות מחוץ לירושלים אבל הפעם הייתי חייב להיות שם כדי לראות את הפלא הזה קורה בהופעה שהקהל בה היה כמין מיקרו-קוסמוס של החברה הישראלית כ-70 אחוז חילונים, 20 אחוז דתיים וכעשרה אחוז חרדים. והקהל פשוט צרח יחד עם ריבו את כל שירי המופע מתחילתו ועד סופו.

ריבו הנרגש במיוחד בירך בשם ומלכות שהחיינו ולאחר שאגת האמן האדירה שעלתה מהקהל קרא את הקריאה המפורסמת "ערב טוב קיסריה" עליה חולם כל אמן ישראלי. אינני יודע מי הרב שהתיר לו לברך כך בשם ומלכות, אך אני בהחלט מבין שעבורו היה זה רגע ענק לא פחות מאכילת אפרסק בתחילת העונה. היה זה רגע מצמרר שהותיר עיניים רבות דומעות.

המופע היה מרגש במיוחד עם מיטב הלהיטים משלושת אלבומיו של הזמר המצליח שלווה בתזמורת מורחבת עם ארבעה נגני קשת שניגנו במהלך הערב כולו, במופע "שתקתק" בצורה מצוינת ועם תאורה מרהיבה במיוחד.

מנהליו של הזמר הפתיעו אותו, כשהזמינו את שלמה ארצי לשיר איתו את הלהיט המשותף "והאמת" לקול התשואות הרמות מהקהל. ריבו הופתע שוב כשהוגש לו אלבום הפלטינה על מכירות של מעל 30 אלף עותקים מאלבומו החדש תוך שלושה חודשים בלבד. ריבו התקשה לעצור את התרגשותו ואף החל לבכות כשהקהל ש"פיצץ" את האמפי עומד על רגליו ומריע לו ממושכות.

הופתעתי מהאהדה האדירה של הקהל, מהעובדה שאנשים שנראים רחוקים כל כך מהתורה והמצוות שרו בדבקות רבה כל כך את שיריו של ריבו העמוסים ב"הדתה". אולי זו בעצם האמת, זו ישראל האמתית. זו ישראל שרוצה לשיר על התקרבות לקב"ה על אהבת ישראל והבורא, על המשיח ואפילו על שבת המלכה וממש לא נבהלת מזה ואף קופצת בהתלהבות בלהיט החב"די "והריקותי לכם ברכה עד בלי די".

ריבו חשף בהופעה את העובדה שהוריו החליטו שלא להגיע להופעה בקיסריה בשל היותה לא נפרדת והבטיח כי יעשה בעתיד הופעות נפרדות כפי שהוא נוהג באופן קבוע לערוך מידי בין הזמנים עבור בחורי הישיבות.

למרות שריבו אירח לשיר אחד ("לבחור נכון") גם את הזמר והיוצר אמיר דדון הוא בחר באופן מובהק שלא לציין מי יתארח בהופעה כך שהקהל בא לחלוטין עבור ריבו ולא עבור שום זמר אחר. ידעתי שישי ריבו כוכב גדול שמושמע רבות וזוכה לפרגון רב ובצדק, אבל רק כשראיתי את הקהל המגוון כל כך צורח את כל השירים עם כל המילים הבנתי שזה הרבה יותר גדול וזה בהחלט הרגיש כמו קידוש השם גדול מאד. הגישה הצנועה, ההזכרה של הקב"ה פעמים רבות, השירים והתפילה גם של אנשים שנראים רחוקים הייתה מרגשת במיוחד ומצאתי את עצמי דומע לא אחת במהלך המופע.

אחד הרגעים המרגשים ביותר היו, כאשר ריבו בחר לבצע באמפי הרומאי לשעבר לכבוד חג מתן תורה את השיר "אור החיים" - שיר אהבה לתורה הקדושה כשהקהל כמובן מלווה אותו בשירה אדירה.

ישי ריבו הוא מחלוצי הדור החדש של המוזיקה היהודית, והמופע בקיסריה הוא אבן דרך יפיפיה בקריירה המדהימה והמרגשת שלו שבכל פעם שנראה שהיא מגיעה לשיאה הוא מטפס מדרגה נוספת וממריא עוד ועוד לשיאים חדשים ומרשים לא פחות. שאפו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר