בניגוד לבקשת המשטרה

19 המפגינים שנעצרו בחיפה - שוחררו

19 המפגינים שנעצרו ביום שישי במחאה בחיפה נגד מדיניות ישראל בעזה, שוחררו על-ידי בית משפט השלום בחיפה, זאת בניגוד לבקשת המשטרה להאריך את מעצרם (חדשות, בארץ)

חל' מהעצורים בביהמ"ש (צילום: אחיה ראב"ד, ynet)

19 המפגינים שנעצרו ביום שישי במחאה בחיפה נגד מדיניות ישראל בעזה, שוחררו הבוקר (שני) על-ידי בית משפט השלום בחיפה, זאת בניגוד לבקשת המשטרה להאריך את מעצרם בחמישה ימים.

השופט אמיר סלמה ציין בהחלטתו כי שבעה מבין העצורים נדרשו לקבל טיפול רפואי בבית החולים. הם שוחררו בערבות ונאסר עליהם להשתתף בהפגנות במשך 15 ימים.

כמו כן, עיכב השופט סלמה את שחרורם של שבעה מהעצורים - החשודים בתקיפת שוטר - בכמה שעות, כדי שהמשטרה תחליט אם בכוונה לערער, וציין כי מדובר בהפרעה לשוטר במילוי תפקידו יותר מתקיפת שוטר.

גם מנכ"ל עמותת מוסאוא לזכויות הערבים בישראל, ג'עפר פרח, ששבר את רגלו בעת המעצר, שוחרר. במהלך הלילה הוא טופל בבית החולים רמב"ם בחיפה, שם הוחלף הגבס ברגלו.

לאחר שחרור אמר פרח כי "החלטת בית המשפט לשחרר אותי זו סטירת לחי למשטרה. הגיע הזמן שמשטרת ישראל תחנך את שוטריה לכבד חופש ביטוי ולא לדכא אנשים. זו לא איראן. אם ישראל רוצה ללכת בכיוון של איראן בבקשה שתלך, אבל שיפסיקו להגיד שזו דמוקרטיה. מה שקרה פה זו בושה וחרפה לכל משטר דמוקרטי. לא ייתכן שאנשים שיוצאים להפגין מדוכאים בצורה כזו, פוגעים בהם פיזית, מרביצים להם ומשפילים אותם".

בביהמ"ש סיפר פרח כיצד נשברה רגלו: "הגעתי להפגנה לחפש את בני ומצאתי את עצמי עצור כבר 48 שעות. תוך כדי כך אחד השוטרים בתחנת חיפה מצא לנכון לבעוט בי ברגל ושבר לי את הברך". אתמול הודיעה המשטרה כי היא עדיין לא גילתה כיצד נשברה לו הרגל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר